آغاز فعالیت ۳۳ هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

کد مطلب: ۸۳۳۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت ۳۳ هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت در 5 محور شامل «مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی»، «مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط آور و شادی بخش»، «مهارت‌های حرفه‌ای»، «مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی» و «مهارت‌های ورزشی و سلامت» پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های تابستان برگرفته از عنوان سال که «حمایت از کالای ایرانی» نام دارد، اجرا می‌شود و زمینه‌های لازم برای مهارت‌آموزی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند.

براساس اعلام این وزارت تعداد پایگاه‌های تابستانی تشکیل شده در سال ۹۵، ۲۲هزار و ۴۷۷ پایگاه بود که این رقم در سال ۹۶ به ۳۱هزار و ۳۹ پایگاه رسید و ۲۸درصد افزایش را نشان می‌دهد. تعداد پایگاه‌های تابستانی در سال ۹۷ به ۳۳هزار پایگاه متشکل از همه دستگاه‌های متولی اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌رسد.

براساس آمار اعلام شده تعداد دانش‌آموزان جذب شده در پایگاه‌های تابستانی در سال ۹۵، ۴میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۸۳ نفرـ برنامه بوده و این تعداد در سال ۹۶ به ۴میلیون و ۲۷۵هزار و ۹۰۳ نفرـ برنامه رسیده است. پیش‌بینی وزارت آموزش و پرورش برای امسال رسیدن این عدد به حدود ۵ میلیون نفر ـ برنامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار