سردار یدالله جوانی در سمنان:

فریب از طریق فشار اقتصادی به ایران، توطئه جدید دشمن است

سمنان (پانا) - معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشکلات کشور به دست دشمنی که در طول 40 سال گذشته با همدستی هم پیمانان اروپایی و منطقه ای انواع ظلم ها را علیه کشور و مردم ایران رقم زده است، رفع نمی شود.

کد مطلب: ۸۳۳۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
فریب از طریق فشار اقتصادی به ایران، توطئه جدید دشمن است

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در مسجد ولیعصر سمنان گفت: برجام هسته ای، برجام موشکی و برجام منطقه ای، نمونه های جدید دشمنی آمریکا با ملت ایران است تا بتواند با کاهش قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران راه خود را برای ضربه نظامی باز کند.

وی تحریک احساسات مردم در شرایط نامطلوب اقتصادی را جنگ روانی از پیش طراحی شده آمریکا دانست و افزود: حمایت از اغتشاشات و مداخله در مسائل داخلی ایران در کنار جنگ اقتصادی، حلقه های یک سناریو جدید برای به زانو درآوردن ایران اسلامی است.

سردار جوانی اتحاد مثلث شوم آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در منطقه را جبهه سازی برای مقابله با ایران ذکر و تصریح کرد: فریب خوردگان و وادادگان داخلی باید بدانند که اگر مقاومت جمهوری اسلامی مقابل گروه های ترویستی مولود آمریکا در سوریه و عراق نبود، حالا به جای شعار و نامه نوشتن و تجمع باید برای امنیت خود و خانواده شان اسلحه دست می گرفتند و در داخل مرزها می جنگیدند.

معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح نقش آمریکا در راه اندازی و حمایت از گروهک منافقین برای ترور شخصیت های تاثیرگذار کشور در ابتدای دهه 60 گفت: حوادث و فجایعی نظیر انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، شهادت چهره های شاخصی نظیر شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی، حمله شیمیایی به سردشت و حلبچه در جنگ تحمیلی، شهادت 300 مسافر ایرانی در شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس، بیش از 200 هزار شهید دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافع وطن و بخصوص پرونده سیاه به شهادت رساندن 17 هزار شهید ترور در ایران نشان از دشمنی و کینه ظالمانه و دائمی و تمام نشدنی آمریکا با مردم مقاوم و استکبار ستیز ایران است.

سردار جوانی با واکاوی مقابله 17 ساله آمریکا، رژیم اشغال گر اسرائیل و متحدان اروپایی و عربی استکبار جهانی در منطقه با حق دستیابی و استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای گفت: از ابتدای دهه 80 تاکنون هوشمندی و توانمندی جوانان متخصص ایرانی در پیمودن راه پیشرفت جهانی در علوم هسته ای یک ترس و تهدید برای آنان محسوب شده و دائما در پی قطع این روند با طراحی های مختلف از جمله برجام بودند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید بر کاهش برد موشک های ایران را در شروط برجامی یادآور شد و اظهار کرد: برد های زیر 250 کیلومتر برای موشک های ما یعنی آمریکا و اسرائیل بتوانند با استقرار در پایگاه های منطقه ای خود در اطراف ایران به سادگی ما را مورد هدف قرار دهند و ما نتوانیم در دفاع از جان مردم خود، پاسخ موشک را با موشک بدهیم.

وی اعتراف های مکرر سران آمریکا در بوجود آوردن داعش و حمایت از سایر گروه های تروریستی در خاورمیانه برای کاهش نفوذ منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران را خاطرنشان کرد و گفت: حالا که هزینه 7 هزار میلیارد دلاری آمریکا برای به راه انداختن جنگ و مسلمان کشی در کشورهای منطقه، دستاوردی برای آنان نداشته است، فریب از طریق فشار اقتصادی برای دوست جلوه دادن خود در اذهان عمومی داخل ایران را برای دشمنی های بیشتر انتخاب کرده اند.

سردار جوانی خطاب به سران آمریکا، اسرائیل و متحدان سعودی ـ اورپایی افزود: همانطور که قبلا ثابت کردیم، مطمئن باشید تهدیدات جمهوری اسلامی در مقابله نظامی با هر گونه تجاوز بسیار معتبر است و قدرت دفاعی ما و دست زدن ما بسیار محکم و مهلک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار