والیبال ایران در اغما؛ رنگ و بوی متفاوت انتظارها از کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی

تهران (پانا) – با تصمیم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تیم ملی والیبال ایران باید از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کند اما لیست ارسالی فدراسیون والیبال به کمیته برگزاری رقابت‌ها با لیست ارائه شده سرمربی تفاوت دارد. در روزهایی که کمیته ملی المپیک ایران در حال رایزنی برای تغییر لیست است، شاید تنها ایگور کولاکوویچ باشد که امید دارد قانون برای ایران به دقت اجرا شود.

کد مطلب: ۸۳۳۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
والیبال ایران در اغما؛ رنگ و بوی متفاوت انتظارها از کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی

تقویم شلوغ تیم ملی والیبال ایران در سال 1397 باعث شد که مسئولان فدراسیون تصمیم بگیرند برای بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم ملی ب را به اندونزی اعزام کنند. هر چند که انتخاب سرمربی برای این تیم و تشکیل اردوها خیلی دیر اتفاق افتاد اما در نهایت پس از رد پیشنهاد فدراسیون به سیچلو برای هدایت تیم ملی والیبال ب هدایت این تیم به جهانگیر سید عباسی سپرده شد، انتخابی که با واکنش اهالی والیبال همراه بود چرا که آنها معتقد بودند سید عباسی رزومه کافی برای هدایت تیم ملی ب آن هم در بازی‌های آسیایی که از اهمیت زیاد برای ایران برخوردار است را ندارد اما با وجود همه انتقادات همشهری آقای رئیس هدایت تیم ملی ب را بر عهده گرفت.

بعد از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال و عملکرد نه چندان درخشان تیم ملی در این مسابقات و کسب عنوان دهمی تصمیمات درباره والیبال در بازی‌های آسیایی به کلی تغییر کرد، البته تغییر در تصمیم از سوی فدراسیون رخ نداد بلکه مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بودند که تصمیم دیگری گرفتند.

در حالی که ایگور کولاکوویچ قبل از برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال اعلام کرده بود با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی به هیچ عنوان قصد ندارد بازیکنانش را به بازی‌های آسیایی اعزام کند، اما چند روز پیش محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد مردم از والیبال توقع مدال دارند و به همین علت باید تیم اصلی به این مسابقات اعزام شود. موضوعی که روز گذشته از سوی رئیس فدراسیون والیبال تائید شد.

گویا قدرتمند بودن حریفان آسیایی در لیگ ملت‌های والیبال کمیته ملی المپیک و مسئولان وزارت ورزش و جوانان را نگران کرده و با توجه به اهمیت این بازی‌ها برای رنکینگ مدال ورزش ایران تصمیم گرفته شد تیمی اعزام شود که شانس دفاع از عنوان قهرمانی را داشته باشد.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که اردیبهشت امسال اسامی 40 بازیکن برای حضور در بازی‌های آسیایی از سوی فدراسیون والیبال به کمیته ملی المپیک ارسال شد و آنها هم این اسامی را به کمیته سازماندهی بازی‌های آسیایی ارسال کردند و لیست اولیه برای اعزام به این مسابقات بسته شده است. اما طبق لیست جدید که ایگور کولاکوویچ برای اعزام به بازی‌های آسیایی معرفی کرد چند بازیکن در لیست اولیه ارسال شده به کمیته مسابقات حضور ندارند.

سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، امیر غفور و مهدی مرندی بازیکن‌هایی هستند که در لیست اولیه با توجه به تصمیم فدراسیون مبنی بر حضور تیم ملی ب در بازی‌های آسیایی حضور نداشتند. علامت سوالی بزرگ درباره آنها به وجود آمده است.

با توجه به اینکه بهطور معمول لیست 40 نفره امکان تغییر ندارد باید منتظر ماند و دید حاصل این ناهماهنگی در تصمیمات بین فدراسیون والیبال از یکسو و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از سوی دیگر به چه شکل پیش خواهد رفت. آیا کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی رضایت می‌دهد که نام این بازیکن‌ها اضافه شوند؟ 7 بازیکنی که در لیست اولیه ارسال شده حضور نداشتند ستاره‌های والیبال ایران هستند که نبودن هر کدام از آنها می‌تواند تکرار قهرمانی را به خطر بیاندازد. در صورتی که کمیته برگزاری رقابت‌ها به تغییر لیست رضایت ندهد عملاً تغییری در تصمیم صورت نخواهد گرفت و باز هم تیم ملی ب راهی بازی‌های آسیایی می‌شود و تنها نیمکت این تیم از مربی کم تجربه به ایگور کولاکوویچ باتجربه خواهد رسید.

در مصاحبه‌ای که روز گذشته رئیس فدراسیون والیبال با سایت این فدراسیون انجام داده بود مشخص شد که کولاکوویچ معتقد است که حضور در بازی‌های آسیایی تیم ملی را برای حضور در مسابقات جهانی خسته خواهد کرد و تیمی خسته راهی مهم‌ترین رقابت جهان والیبال پس از المپیک خواهد شد اما اصرار مسئولان بر تکرار قهرمانی اوضاع را به سمت و سویی برده که کولاکوویچ وادار به ارائه لیست برای جاکارتا شده است.

در حالی که امید مدیران ورزش ایران به همکاری کمیته برگزاری رقابت‌ها برای تغییر در لیست است، شاید تنها کسی که این روزها امیدوار به رعایت قانون در جاکارتا باشد، ایگور کولاکوویچ است. با تصمیم صادر شده از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تنها کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی است که می‌تواند اجازه حضور ستاره‌های والیبال ایران را ندهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار