تبصره‌های نانوشته برای دور زدن قانون؛ ماجرای فدراسیونی که نه گفتن به ستاره را بلد نیست

تهران (پانا) - قانون وضع می‌شود و همه مکلف به رعایت می‌شوند اما گاهی رد یک ستاره همه چیز را تغییر دهد. گویا تبصره‌هایی وجود دارد که قانون برای تافته‌های جدابافته نادیده گرفته شود؛ تبصره‌هایی که نوشته نمی‌شوند اما چهره عدالت را خدشه‌دار می‌کنند.

کد مطلب: ۸۳۳۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تبصره‌های نانوشته برای دور زدن قانون؛ ماجرای فدراسیونی که نه گفتن به ستاره را بلد نیست

رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری ایران پنج‌شنبه تمام شد و نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا انتخاب شدند. قبل از رکوردگیری کادر فنی و شورای عالی فدراسیون وزنه‌برداری در حالی که وعده داده بودند تنها راه صدور مجوز وزنه‌برداران اعزامی به جاکارتا وزنه زدن در لیگ و یا رکوردگیری آزاد است، این وعده با انتخاب کیانوش رستمی کاملاً نادیده گرفته شد و این فدراسیون بار دیگر نشان داد به خواسته‌های کیانوش رستمی نمی‌توانند نه بگوید.

قبل از برگزاری مسابقه رکوردگیری طبق اعلام کادر فنی باید تمامی اردونشین‌ها ملی‌پوش (بدون کوچک‌ترین استثنا) یعنی چه آنهایی که در فصل نقل و انتقالات لیگ صاحب تیم شده و در لیگ با باشگاه‌های مختلف قرارداد بسته بودند و چه آنهایی که تیم نداشتند، وزنه بزنند تا اعضای شورای فنی و کادر فنی تیم‌ ملی‌ نظر نهایی خود را برای بستن تیم‌های جوانان و بزرگسالان قطعی کنند.

البته در این میان سعید علی حسینی وزنه‌بردار فوق سنگین تیم ملی وزنه‌برداری به دلیل تشدید مصدومیتش با مجوز کادر فنی در انتخابی وزنه نزد ولی مابقی ملی‌پوش وزنه‌برداری در رکوردگیری تیم ملی وزنه زدند. اما در ادامه داستان طور دیگری رقم خورد که مشخص شد قوانینی که شورای فنی و کادر فنی اتخاذ کردند چندان به کار نمی‌آید و آنها خودشان اولین کسانی هستند که قانون را دور می‌زنند.

به هر حال انتخابی برگزار شد و کیانوش رستمی وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان که قبل از المپیک به دلیل امتیازهای ویژه‌ای که فدراسیون به او می‌داده سوژه اول رسانه‌ها بود این بار هم مورد لطف فدراسیون وزنه‌برداری قرار گرفت و با وجود اینکه در رکوردگیری نهایی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی حذف شد فدراسیون این وزنه‌بردار را حذف نکرد و نامش در جمع وزنه‌برداران اعزامی به جاکارتا قرار گرفت.

کیانوش رستمی قبل از المپیک ریو راهی برای خودش انتخاب کرد که پر از حاشیه و درگیری بود. او قبل از المپیک ریو و زمانی که سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران بود سر ناسازگاری با این سرمربی برداشت و اعلام کرد تمریناتش را همراه با تیم انجام نمی‌دهد و می‌خواهد مثل سال‌های گذشته خودش به تنهایی تمریناتش را پیگیری کند. در آن زمان هر چند انوشیروانی با این موضوع سخت مخالفت کرد، به دلیل نزدیکی زمان به المپیک ریو تصمیم گرفته شد که به کیانوش رستمی کاری نداشته باشند تا او تمریناتش را خودش به تنهایی دنبال کند. در المپیک ریو کیانوش به مدال طلا رسید و خوشحال از اینکه برنامه‌ای که خودش به تنهایی چیده بود، جواب داد.

بعد از المپیک ریو علی مرادی اعلام کرد که همه ملی‌پوشان باید همراه تیم ملی تمرین کنند و هیچ فرقی بین وزنه‌برداران نیست. در ظاهر این گفته علی مرادی نشان می‌داد که کیانوش هم از این قاعده مستثنا نیست و باید همراه تیم کار کند. اما طولی نکشید که وضع مانند گذشته شد و به همین دلیل بود که انوشیروانی از تیم ملی جدا شد و هدایت تیم به محسن بیرانوند رسید. مدتی بعد بیرانوند در قامت دبیری فدراسیون مشغول به کار شد و محمد حسین برخواه هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، اما همچنان کیانوش رستمی تمریناتش را تنهایی پیگیری می‌کرد و در مسابقات جهانی سال 2017 امریکا هم تنها تمریناتش را از دنبال کرد که البته پایان خوشی هم برای او نداشت چرا که در آن مسابقات مدعی شد که مصدوم است و نمی‌تواند درست وزنه بزند و در نهایت با مدال نقره در یک‌ضرب و حذف از آن مسابقات به کار خودش پایان داد.

با وجود این وضع علی‌القاعده حالا نوبت کیانوش رستمی بود که به دلیل عملکردی که در این چند وقت داشته است، تلاش کند تا نظر کادر فنی و شورای فنی جلب شود اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه شورای فنی و فدراسیون با وجود اینکه او اوت کرد باز هم به وی فرصت دادند و در ترکیب تیم برای اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اسم او در کنار دیگر ملی پوشان قرار گرفت. کیانوش البته تصمیم گرفته بود در یک وزن بالاتر وزنه بزند یعنی در وزن 94 کیلوگرم که سهراب مرادی در این وزن اسم و رسم خوبی برای خود به دست آورده است و یکی از آماده‌ترین وزنه‌برداران جهان محسوب می‌شود. شورای فنی هم به کیانوش این اجازه را داد اما در کمال ناباوری کیانوش اوت کرد و جالب‌تر اینکه شورای فنی و فدراسیون با حق وتوی مقرراتی که خود وضع کرده‌ بود، با وجود اینکه این وزنه‌بردار اوت کرد، خط قرمز بر روی نام او قرار ندادند و کیانوش به خاطر اسم و رسم و موقعیتی که دارد در ترکیب تیم ملی برای اعزام به جاکارتا قرار گرفت.

سوال اینجاست که آیا حضور کیانوش رستمی با اوضاعی که داشته موجب پایمال شدن حق وزنه‌بردارانی مانند مجید عسگری و سید ایوب موسوی که در رکوردگیری تیم ملی رکوردی خوبی داشتند نخواهد شد؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار