انجام تست غربالگری شنوایی برای بیش از یک میلیون و 100 هزار نوزاد

تهران (پانا) - رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت، گفت 11 مرکز دولتی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که چهار مرکز آن در تهران است.

کد مطلب: ۸۳۳۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
انجام تست غربالگری شنوایی برای بیش از یک میلیون و 100 هزار نوزاد

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، سعید محمودیان، رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت درباره زمان مناسب غربالگری شنوایی نوزادان گفت: تست غربالگری نوزادان باید در کمتر از یک ماهگی انجام و در کمتر از سه ماهگی تشخیص قطعی داده شود و در کمتر از شش ماهگی امور درمانی آن انجام شده باشد.

محمودیان با اشاره به اینکه میانگین کشوری کم شنوایی در نوزادان ایرانی 2.7 به ازای هر هزار تولد است افزود: در سال 96 از تعداد یک میلیون و 500 هزار موالید زنده، تست غربالگری شنوایی برای بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نوزاد در مراکز و بیمارستان های وزارت بهداشت انجام شده است که حدود 3700 نفر از آنها دچار کم شنوایی شدید بوده اند و از این تعداد نیز حدود 3423 نوزاد درمان شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: 11 مرکز دولتی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که چهار مرکز آن در تهران است. برنامه امسال وزارت بهداشت پوشش درمانی 100 درصدی برای نوزادان است.

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی در کشور گفت: هزینه کاشت حلزون بالغ بر 40 میلیون تومان است که بخشی از آن از سوی دولت و بخشی توسط بنیادهای خیریه پرداخت می شود.همچنین درمان برخی از افراد که صحت عدم تمکن مالی آنها محرز می‌شود با هزینه اندکی صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار