کارگاه‌های تخصصی، غافلگیری تابستانی کانون پرورشی برای نوجوانان

«خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد»

تهران (پانا) - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان امسال و برای اولین بار، کارگاه‌های تخصصی برای نوجوانان با حضور چهره‌ها و هنرمندان شاخص برگزار می‌کند؛ کارگاه‌هایی برای تمرین زندگی خوب و با شعار «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد»

کد مطلب: ۸۳۳۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه‌های تخصصی، غافلگیری تابستانی کانون پرورشی برای نوجوانان

یکی از شاخص‌ترین اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان امسال، برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی است که برای اولین بار در تاریخ کانون و با هدف ارتقای سطح دانش زندگی در نوجوانان، آموزش شیوه‌های صحیح رفتارهای اجتماعی برای آن‌ها و همچنین روابط والد و فرزند برگزار می‌شود. کارگاه مهارت‌های ارتباطی مادر و کودک و کارگاه خانواده و نوجوان برای والدین و نوجوانان و همچنین کارگاه‌های مهارت دوست‌یابی، مهارت نه گفتن، شناخت هویت، مهار خشم، مسئولیت‌پذیری، حل مسئله و تفکر خلاق و برقراری رابطه موثر با دیگران هم برای نوجوانان برگزار می‌شود.

اما یکی از ویژه‌ترین کارگاه‌های تخصصی تابستانی، کارگاه‌های هنری است. استاد داوود کیانیان که از پیشکسوتان بازیگری و کارگردانی تئاتر کودک است، تدریس این کارگاه را بر عهده دارد که برای دختران و پسران به صورت مجزا برگزار می‌شود. سارا روستاپور که از چهره‌های شاخص تلویزیونی است و بچه‌ها او را با نام خاله سارا می‌شناسند، کارگردانی نمایش عروسکی را استثنائا برای کودکان تدریس می‌کند. کارگردانی فیلم کوتاه با تدریس محمدعلی طالبی از کارگردانان به نام کشور در تابستان امسال برای نوجوانان دختر و پسر برگزار خواهد شد. عادل بزدوده و هما جدیکار استادان حوزه طراحی و ساخت عروسک هستند. کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی با تدریس عرفان پهلوانی، نمایشنامه‌نویسی عروسکی با تدریس بهران جلالی‌پور، عکاسی با تدریس علیرضا کریمی صارمی، سرود با تدریس سهیل مطیعا، مجسمه‌سازی با تدریس عبدالعظیم آذرخیل و بازی‌دهی عروسکی با حضور بهرام بهبهانی هم از جمله کارگاه‌های هنری هستند که در تابستان امسال در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری حجاب برگزار می‌شود.

اما نوجوانان علاقه‌مندان به حوزه شعر می‌توانند در تابستان امسال در کارگاه شعر کانون با تدریس علیرضا بدیع و بیوک ملکی اجرا می‌شود، حضور پیدا کنند. کسانی که به دنبال آموزش داستان هستند هم می‌توانند کارگاه داستان‌نویسی را با محمدجواد جزینی بگذرانند و استاد بهروز رضوی از پیشکسوتان حوزه گویندگی و از استادان بنام این حوزه هم گویندگی نظم و نثر کهن را به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند درس می‌دهند.

شاید یکی از بهترین راه‌ها برای آن دسته از نوجوانانی که می‌خواهند به جرگه چهره‌های استندآپی کشور ملحق شوند حضور در کلاس‌های استندآپ کانون باشد. این کلاس‌ها را استاد مجید قناد، چهره آشنای تلویزیون در حوزه کودک و نوجوان، برای پسران و مهسا ایرانیان، استندآپ کمدین مطرح تلویزیون و شبکه نسیم برای دختران برگزار می‌کنند. اما در حوزه فعالیت‌های علمی هم، کارگاه بسیار ویژه‌ای در تابستان امسال توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. کارگاه رباتیک با تدریس حجت‌الله درودیان مقدمات این دانس را به نوجوانان آموزش می‌دهد تا آنان در ترم‌های بعدی، پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه داشته باشند.

اگر می‌خواهید در کارگاه‌های تخصصی تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 88971364 و 88971366 تماس بگیرید یا به مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، پایین‌تر از هتل لاله بروید. آنجا مشاوران ثبت‌نام آماده پاسخگویی به شما هستند و ثبت‌نامتان هم در کمترین زمان انجام می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار