نصب فیلتر دوده دراتوبوس‌های پایتخت روی میز کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران

تهران (پانا) - عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران از بررسی نصب فیلتر دوده در اتوبوس‌های پایتخت در جلسه کمیته حمل و نقل شورای شهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۳۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نصب فیلتر دوده دراتوبوس‌های پایتخت روی میز کمیسیون حمل و نقل  شورای شهر تهران

شهربانو امانی در گفت‌وگو با پانا درباره تردد اتوبوس‌های دودزا در تهران گفت: سن بسیاری از اتوبوس‌های شهر تهران بالای هشت سال است و میزان آلایندگی آنها زیاد است، به‌طوری که سهم اتوبوس‌های تهران در انتشار ذرات معلق 30 درصد است. علاوه بر تردد اتوبوس‌های فرسوده، نصب نکردن فیلترهای جذب دوده نیز سهم اتوبوس‌های پایتخت در آلودگی هوا را افزایش داده است.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های کمیته حمل و نقل، بررسی نقش وسایل نقلیه در آلودگی هوای شهر است که در این زمینه اقدامات زیادی صورت گرفته است و جلسات مختلفی در راستای توسعه حمل و نقل پاک با مشارکت شهرداری و شورا برگزار شد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره ممنوعیت تردد اتوبوس‌های دودزا و الزام نصب فیلتر جذب دوده در اتوبوس‌های پایتخت گفت: در شورای چهارم موضوع نصب فیلتر دوده بررسی شد و مصوبه‌ای نیز در این زمینه وجود دارد، علاوه بر آن اعتباری هم برای نصب آن در نظر گرفته شد اما نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها دارای مشکلاتی است. با توجه به اینکه اکثر اتوبوس‌های شهری فرسوده هستند، نصب فیلتر دوده بر کارایی اتوبوس‌ها تاثیرگذار است. بنابراین شهرداری تهران باید درباره جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده تصمیم‌گیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار