ظریف سیاست‌های «عبث» دولت آمریکا را در سرکوب تظاهرکنندگان این کشور محکوم کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار بیانیه‌ای تداوم سیاست‌های «عبث» دولت ایالات متحده در سرکوب، زندانی کردن تظاهرکنندگان، جداکردن مهاجران از خانواده‌هایشان و نگهداری اطفال آنها در قفس و نیز سرپوش نهادن و انکار ناکامی‌های مردم آمریکا را محکوم کرد.

کد مطلب: ۸۳۳۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ظریف سیاست‌های «عبث» دولت آمریکا را در سرکوب تظاهرکنندگان این کشور محکوم کرد

محمد جواد ظریف بیانیه ذکر شده را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

او با انتشار این بیانیه خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا و در پاسخ به بیانیه روز گذشته مایک پمپئو در توئیتر خود نوشت: «آنها که در خانه شیشه‌ای زندگی میکنند نباید سنگ پرتاب کنند.»

متن بیانیه وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

«ایالات متحده منابع مردمش را برباد می‌دهد، چه با ماجراجویی در عراق و افغانستان، چه با حمایت کورکورانه از اسرائیل و دیگر رژیم‌های تروریست پرور و یا با گسترش بی‌مصرف سلاح‌های هسته‌ای‌اش؛ این اقدامات تنها به رنج مردم آمریکا می‌افزاید. همانگونه که قبلا هم گفته‌ام، هیچکس نباید تعجب کند که تظاهرات در آمریکا ادامه پیدا می‌کند؛ در مرزها، در زندان‌ها و همین آخر هفته در واشنگتن و تمام ۵۰ ایالت. مردم آمریکا از رهبرانشان می‌خواهند که ثروت کشورشان را به مردم واگذار کرده و پاسخگوی نیازهای مشروع آنان باشند تا ۴۰ میلیون نفر در ثروتمندترین کشور جهان زیر خط فقر زندگی نکنند. ما تداوم سیاست‌های عبث دولت ایالات متحده در سرکوب، زندانی کردن تظاهرکنندگان، جداکردن مهاجران از خانواده‌هایشان و نگهداری اطفال آنها در قفس و نیز سرپوش نهادن و انکار ناکامی‌های مردم آمریکا را محکوم می‌کنیم. مردم ایالات متحده از فساد، بی عدالتی و بی کفایتی رهبرانشان به ستوه آمده‌اند. جهان صدای آنها را می‌شنود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار