مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه :

1000 تن گندم در زیرکوه خرید تضمینی شد

بیرجند (پانا) ـ مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلوها در مرکز استان شده است.

کد مطلب: ۸۳۲۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
1000 تن گندم در زیرکوه خرید تضمینی شد

علیرضا بنی اسدی مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: پیش بینی می شود امسال 2 هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خرید تضمینی شود.


وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری 13هزار ریال تعیین شده و یک مرکز خرید در شهرستان فعال است.


وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گندم این شهرستان یک هزار و 670 هکتار است گفت: پیش بینی می شود در سال جاری از این سطح چهار هزار تن محصول برداشت شود.


مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: بر اثر خشکسالی، سیل و تگرک در سال جاری تولید گندم شهرستان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش دارد و در مجموع خشکسالی های چندین سال تولید محصول گندم را کاهش داده به طوری که بسیاری از اراضی دیم شهرستان دیگر کشت نمی شود.


بنی اسدی یادآور شد: بک کراس روشن، پیشگام، افق، روشن و سیروان از ارقام گندم تولیدی شهرستان است.
وی عنوان کرد: در مجموع 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکشت محصول جو است که اکثر این محصول به مصرف دام می رسد.


شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در شهرستان زیرکوه 147 کیلومتر است و ارتفاع زیرکوه از سطح دریای آزاد 1330 متر است.


مساحت زیرکوه 9 هزار و 185 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار