معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

عدم برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی

اهواز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی خوزستان، اعلام اولویت های جدید ثبت نام 2 هزار و 30 دانش آموز مناطق کم برخوردار در 24 مدرسه نمونه دولتی و اجرایی شدن تبدیل 6 مدرسه نمونه دولتی نواحی چهارگانه اهواز به مدارس هیئت امنایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
عدم برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی

جمشید کمایی با بیان اینکه بر اساس رای 951 شورای عالی آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی ممنوع اعلام شد، اظهار کرد: در راستای برطرف ساختن فشار روانی بر دانش آموزان و خانواده ها و همچنین جلوگیری از تجاری سازی آموزش ساز و کار ورود به مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه در سال تحصیلی پیش رو به کلی تغییر کرده است.

وی در ادامه گفت: بر اساس شیوه نامه جدید ثبت نام مدارس نمونه دولتی، دانش آموزان مناطق کم برخوردار خوزستان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در یکی از 24 مدرسه نمونه دولتی سطح استان و بر اساس ضوابط ثبت نام خود را انجام دهند.

کمایی با برشمردن ضوابط و شرایط جدید ثبت نام مدارس نمونه دولتی، توضیح داد: ظرفیت پذیرش پایه هفتم متوسطه اول مدارس نمونه دولتی استان در مناطق کم برخوردار 2 هزار و 30 نفر است. ثبت نام این دانش آموزان بر اساس دو اولویت امکان پذیر خواهد بود. در اولویت اول تنها دانش آموزانی می توانند ثبت نام کنند که در پایه پنجم یا ششم ابتدایی در تمام مواد درسی خود ارزشیابی "خیلی خوب" کسب کرده باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در اولویت دوم نیز دانش آموزانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند که در پایه پنجم یا ششم ابتدایی در یک ماده درسی ارزشیابی "خوب" و در سایر دروس ارزشیابی "خیلی خوب" کسب کرده باشند. در صورت شرایط مساوی برای این دانش آموزان فرم امتیازبندی تنظیم خواهد شد.

وی در عین حال با اظهار اینکه ۶ مدرسه نمونه دولتی در نواحی چهارگانه اهواز به مدارس هیئت امنایی تبدیل خواهند شد، توضیح داد: ثبت نام داوطلبان ورود به پایه هفتم متوسطه اول در این مدارس تابع ضوابط و مقررات مدارس هیئت امنایی خواهد بود. ثبت نام این دانش آموزان بر اساس کروکی محل سکونت دانش آموز انجام خواهد پذیرفت.

کمایی اضافه کرد: در صورت وجود ظرفیت خالی در این مدارس، دانش آموزان خارج از محدوده این مدارس نیز می توانند بر اساس فرم امتیازبندی نسبت به انجام فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: تمام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای اجرای منسجم و بر اساس ضوابط ثبت نام دانش آموزان مدارس نمونه دولتی مناطق کم برخوردار انجام شده است. امسال هیچ گونه ای آزمون ورودی برای ورود به پایه هفتم متوسطه اول در مدارس نمونه دولتی استان نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار