در پاسخ به پانا

افشانی: یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران ترمیم بافت‌های فرسوده است

تهران (پانا) - شهردار تهران یکی از اقدامات مهم شهرداری پایتخت را ترمیم بافت‌های فرسوده دانست.

کد مطلب: ۸۳۲۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
افشانی: یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران ترمیم بافت‌های فرسوده است

سیدمحمدعلی افشانی در حاشیه جلسه ‌هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد طرح دولت برای ترمیم بافت‌های فرسوده و اجرای این طرح در تهران گفت: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران بازسازی بافت‌های ناکارآمد شهری است که خوشبختانه در این زمینه جلسات فراوانی داشتیم و اقدامات خوبی صورت گرفت.»

او افزود: «انشالله تا پایان سال 600 واحد ساختمانی آماده می‌شود تا به کسانی که ساکن این بافت‌های فرسوده هستند واگذار شود تا آنها زمین‌ها و ساختمان‌های مخروبه‌ای که دارند به شهرداری واگذار کنند تا تخریب و بازسازی شود و به همین ترتیب این موضوع در سایر بافت‌های فرسوده نیز ادامه می‌یابد.»

شهردار تهران گفت:‌ «در آینده‌ای نزدیک تعدادی از سوله‌هایی که متعلق به شهرداری است در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند و بتوانند زندگی و حیات را با استفاده از فناوری نوین به بافت‌های فرسوده ببرند و به بهبود وضعیت زندگی آنها کمک کنیم.»

او ادامه داد: «برای رفاه عمومی نیز برخی از امکانات رفاهی و پارک‌ها در این مناطق ساخته می‌شود و اگر بافت‌های فرسوده ترمیم شود قیمت‌های ساختمان در بافت‌های فرسوده بالا می‌رود.»

افشانی اظهار کرد: «برای ۳۰ واگن جدید مناقصه برگذار و برنده که طرف چینی است انتخاب شد. به محظ امضای قرارداد، ساخت واگن‌ها آغاز می شود.»

او درباره فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در شهرداری گفت: «اگر کسی از اتباع بیگانه غیرقانونی در شهرداری استفاده کرده، در جریان نیستم. شهرداری مطابق قانون عمل می‌کند و به هیچ کسی که غیر قانونی در کشور زندگی می‌کند کار نمی‌دهد.»

شهردار تهران افزود: «کسانی از اتباع بیگانه در شهرداری فعالیت می‌کنند هم مجوز اقامت و هم مجوز کار دارند.»

او خاطر نشان کرد: «شهر یک طرح جامع و یک طرح تفصیلی دارد. در این دو طرح تعداد طبقات به طور کامل مشخص شده است. مبنای عمل ما طرح تفصیلی و طرح جامع است. من قبلا هم اعلام کردم دیگر اجازه نخواهم داد که ساختمان‌هایی مثل دودکش به نام مجموعه مسکونی ساخته شود، ساختمان‌هایی که مانع دید و منظر مردم و آفتاب‌گیری ساختمان‌ها می‌شدند. ان‌شاءالله دیگر چنین ساختمان‌هایی ساخته نخواهد شد جز در جایی که بلندمرتبه‌سازی قبلا در طرح جامع و تفصیلی پیش‌بینی شده باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار