۷ و ۸ تیرماه انجام می پذیرد;

رقابت بیش از 57هزار داوطلب کنکور سراسری آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور

تبریز(پانا)- معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی از رقابت 57 هزار و 408 داوطلب کنکور سراسری استان در 5 گروه آزمایشی در روزهای هفتم و هشتم تیرماه 1397 همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از 57هزار داوطلب کنکور سراسری آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور

عاشور اکرمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار کرد:کنکور سراسری امسال با مشارکت آموزش و پرورش و دانشگاه ها در استان در 18 شهر و 26 حوزه ی امتحانی برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه استان تصریح کرد: در برخی شهرستان ها که امکان برگزاری توسط آموزش عالی وجود ندارد ،اجرای کنکور به آموزش و پرورش محول شده است.

وی اظهار داشت:در استان آذربایجان شرقی در شهرستان های هریس،ملکان،کلیبر،عجب شیر،چاراویماق ،جلفا،اهر و آذرشهر،مرند و 21 مدرسه ی ناحیه 4 تبریز توسط آموزش و پرورش اجرا می شود.

اکرمی با بیان اینکه 57هزار و 408 داوطلب در حوزه های امتحانی حضور می یابند،افزود: در این بین 56 درصد دختران و 44 درصد پسران در استان کنکور می دهند.

وی با بیان اینکه داوطلبان در گروه های ریاضی،انسانی ، تجربی،هنر و زبان به رقابت می پردازند، گفت: 28هزار و 937 نفر یعنی نیمی از داوطلبان کنکور سراسری امسال در حوزه شهرستان تبریز در آزمون حضور خواهند یافت.

وی یادآور شد:آزمون عمومی و اختصاصی در روز پنج شنبه 7 تیر ماه نوبت صبح برای داوطلبان گروه انسانی و ریاضی و بعد از ظهر همان روز برای رشته هنر برگزار می شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: داوطلبان گروه تجربی صبح روز جمعه مورخه 8 تیر ماه و داوطلبان گروه زبان بعد از ظهر جمعه به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ خواهند داد.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: اقدامات و هماهنگی های لازم در نواحی و مناطق در خصوص حوزه بندی ،اعلام آمادگی برای سازمان سنجش در خصوص حوزه های برگزاری،ارائه کلیه آمار و نمرات دروس موثر(درج شده در سامانه استان) ،به طول کامل صورت گرفته است.

اکرمی اذعان داشت:داوطلبان عزیز با آرامش و اطمینان کامل در آزمون شرکت کنند و نسبت به تغذیه و خواب کافی توجه کافی داشته باشند و خانواده ها از ایجاد استرس و تنش در دانش آموزان خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار