مانور بزرگ البرز برای مقابله با بحران در حوزه ارتباطات برگزار می شود

کرج (پانا) - سومین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۲۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مانور بزرگ البرز برای مقابله با بحران در حوزه ارتباطات برگزار می شود

این جلسه با رویکرد تدوین سه سناریو برای مواقع بحران در این حوزه با حضور حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، مختاری مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال، مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، صمدایی دبیر کارگروه مدیریت بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و جمعی از مدیران ارتباطات سیار و ثابت در محل این اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات البرز برگزار شد.

غلامرضا حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز؛ بیان داشت: بنا به درخواست مدیریت بحران استانداری البرز سه مانور جهت حفظ آمادگی، هماهنگی لازم در شرایط بحرانی و بررسی وضعیت تجهیزات، امکانات و شناسایی نقاط قوت و ضعف بخش ICT استان برنامه ریزی و برگزار می شود.

حمیدی ادامه داد: در بهمن ماه سال 92 اولین مانور بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه سطح برگزار شد.

حمیدی گفت: ارتباطات ستون فقرات مدیریت بحران است و بدون ارتباطات در زمان بحران اطلاع رسانی، جمع آوری اطلاعات و مدیریت منابع غیر ممکن می گردد.

مختاری مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال دراین نشست گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در راستای بررسی برق سایتهای تلفن همراه در یکی از روزهای 24 تیر لغایت 4 مرداد به صورت اتفاقی در یکی از استانهای کشور برگزار خواهد شد.

مختاری هدف از برگزاری این مانور را بررسی استاندارد ها و نظارت بر وضعیت سایتها بیان داشت وافزود: در این مانور حداقل 15 تا 20 سایت به صورت پراکنده دچار قطع برق شده و وضعیت پایداری آنها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

صمدایی دبیر کارگروه مدیریت بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بیان داشت: مانور بزرگ البرز به منظور افزایش آمادگی و هماهنگی ما بین ( سازمان، اپراتورها، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان مدیریت بحران کشور) برپایه تجربیات حوادث و مانورهای گذشته برگزار می گردد.

وی هدف از برگزاری این مانور را افزایش تاب آوری در صورت قطع شبکه برق سراسری، تمرین مدیریت منابع در زمان بحران و افزایش هماهنگی بین دستگاهی تبیین کرد.

دبیر کارگروه مدیریت بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: این مانور در سه سطح تست شبکه پایدار، تست تجهیزات برق اضطراری و اطلاع رسانی به شهروندان در حدود شش ماه دیگر برگزار خواهد شد.

صمدایی خبر داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مدیریت بحران کشور تماس های طولانی که منجر به ترافیک شبکه می شوند قطع و مشترکین می توانند فقط سه دقیقه مکالمه نمایند.

حمید همت زاده مدیر مخابرات منطقه البرز بیان داشت: در بحران برف بهاری، استان دچار قطع برق سراسری شده بود و در بعضی از نقاط این قطعی بیش از 20 ساعت طول کشید که خوشبختانه با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود شبکه تلفن ثابت پایدار ماند و فقط در یک نقطه کم ظرفیت در جاده چالوس دچار قطعی ارتباط شدیم.

ایرج اسدالهی مدیرکل ارتباطات سیار استان البرز و شهرستانهای غرب استان تهران گفت: در دوشنبه برفی سایتهای همراه اول الویت بندی شده و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان، برق سایتها اولویت دار متصل میشد و در آن روز مشکل حداقلی را تجربه کردیم.

اسدالهی گفت: در زمان حوادث طبیعی علاوه بر شهر ها محور های مواصلاتی نیز دچار اختلال و مشکل می شوند که با ارسال بالون های ارتباط شبکه این مشکل مرتفع خواهد شد.

امیر گودرزی مدیر عملیات شبکه ایرانسل با بیان مشکلات پیش رو اپراتورها خواستار آموزش صحیح به شهروندان در راستای استفاده از ارتباطات همراه شد.

بختیاری کیا سرپرست ارتباطات زیرساخت استان بیان داشت: این اداره کل آماده مواقع بحران و همچنین مشاوره در برگزاری بهتر مانور هست.

بختیاری کیا گفت: در زمان بحران زیرساخت قادر است تا پنج روز ارتباط را برقرار نگه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار