مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با پانا خبر داد

«وطن نوروزی» هفته آینده از زندان آزاد می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید برای آزادی محیط‌بان «وطن نوروزی» از زندان لازم است تا مقررات اداری طی شود و خانواده مقتول رضایت کتبی خود را مبنی بر اینکه از خون فرزندشان گذشته‌اند، اعلام کنند و فکر می‌کنم محیط بان «وطن نوروزی» اواسط هفته آینده از زندان آزاد شود.

کد مطلب: ۸۳۲۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
«وطن نوروزی» هفته آینده از زندان آزاد می‌شود

محمد درویش درباره آزادی «وطن نوروزی» به پانا گفت: امروز، پنج‌شنبه، بهمن ایزدی، مدیر موسسه گنجه پشتیبان زیست بوم، برای انجام کارهای آزادی «وطن نوروزی» و ثبت موافقت‌نامه نهایی با خانواده مقتول، به شهرستان قیر و کارزین استان فارس می‌رود.

مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای آزادی «وطن نوروزی» از زندان عادل‌آباد شیراز لازم است تا مقررات اداری طی شود و خانواده مقتول رضایت کتبی خود را مبنی بر اینکه از خون فرزندشان گذشته‌اند، اعلام کنند و فکر می‌کنم محیط بان «وطن نوروزی» اواسط هفته آینده از زندان آزاد شود.

وی با اشاره به مشارکت خیران در آزادی «وطن نوروزی» گفت: وجه‌المصالحه برای گذشتن از قصاص مبلغ 750 میلیون تومان تعیین شده بود که از این مقدار، 210 میلیون تومان از طریق سازمان حفاظت محیط زیست تأمین شده و 540 میلیون تومان نیز از سوی خیران تأمین شد.

وطن نوروزی، محیط‌بان قیر و کارزین استان فارس است که در پی درگیری با یک شکارچی، ناخواسته باعث کشته شدن او شد. از چند ماه پیش تعداد زیادی از ریش‌سفیدان منطقه،‌ مسئولان و فعالان محیط زیست در تلاش بودند که رضایت خانواده مقتول را برای گذشت از قصاص جلب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار