در گفت‌وگو با پانا

میرشاد ماجدی: باید بگوییم خداحافظ روسیه سلام امارات؛ مردم از این تیم ملی فقط قهرمانی آسیا را می‌خواهند

تهران (پانا) - میرشاد ماجدی، بازیکن سابق استقلال و رئیس کنونی کمیته آموزش فدراسیون فوتبال سطح بالای بازی تیم ملی در جام جهانی به خصوص در بازی مقابل پرتغال را باعث بالا رفتن انتظارها از این تیم می‌داند.

کد مطلب: ۸۳۲۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
میرشاد ماجدی: باید بگوییم خداحافظ روسیه سلام امارات؛ مردم از این تیم ملی فقط قهرمانی آسیا را می‌خواهند

ماجدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه گفت: تیم ملی در جام جهانی بازی به بازی بهتر شد. در بازی اول ایران مقابل مراکش با توجه به جوی که حاکم شده بود بازیکنان شاید آن‌طور که انتظار می‌رفت ظاهر نشدند اما کم‌کم بهتر شد و در بازی با پرتغال اوج اقتدار تیم ملی ایران به نمایش گذاشته شد. ما در بازی مقابل پرتغال دقیقه به دقیقه بهتر از قبل می‌شدیم و خودباوری ما هم زمانی شکل گرفت که پنالتی رونالدو را گرفتیم.

وی ادامه داد: به نظرم در این لحظه تیم ما اعتماد به نفس کافی را به دست آورد و‌ اگر بازی بازی 15دقیقه بیشتر ادامه پیدا می‌کرد ما پرتغال را شکست می‌دادیم. ساختار دفاعی بازیکنان ما در این سه بازی بی‌نظیر بود. تیم ملی ایراداتی هم داشت که بر هیچ کس پوشیده نیست. به عنوان مثال در بازی اول ما از نظر هجومی خوب نبودیم، در بازی دوم مقابل اسپانیا کمی بهتر شدیم و می‌توانم بگوییم 40 درصد نسبت به بازی اول پیشرفت کرده بودیم. البته در بازی سوم مقابل پرتغال اوج پیشرفت تیم ملی به نمایش گذاشته شد و فکر می‌کنم 70 درصد نسبت به دو بازی قبل پیشرفت داشتیم.

پیشکسوت استقلال افزود: همین پیشرفت پله به پله تیم ملی خودش موفقیت بزرگی برای ما بود. به اعتقاد من موفقیت فقط پیروز شدن نیست بلکه زمانی که ما با افتخار به خط پایان می‌رسیم آن لحظه می‌توانیم بگوییم موفق شدیم. خوشبختانه تیم ملی ایران با افتخار به خط پایان رسید. همه ما می‌دانستیم گروهی که در آن بازی می‌کنیم بهترین‌های جهان رقیب ما هستند و کار سختی پیش رو داریم اما بازیکنان جانانه تلاش کردند و مردم هم از آنها راضی هستند. حالا از این به بعد توقعات مردم ما بالا رفته است وقتی ملی پوشان مقابل بهترین‌های جهان و اروپا اینگونه می‌جنگند مردم انتظار دارند در آسیا چیزی جز قهرمانی نصیب تیم ما نشود. پس باید بگوییم خداحافظ روسیه، سلام امارات.

ماجدی به برنامه‌های تیم ملی ایران برای حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: ما باید برنامه‌ریزی برای جام ملت‌ها را از همین حالا شروع کنیم و برای قهرمانی در این تورنمنت حرکت کنیم. تیم ما هارمونی خیلی خوبی داشت و همه آنها با هم خیلی هماهنگ بازی کردند بنابراین می توانند در جام ملت‌ها بهترین نتیجه را به دست بیاورند.

وی در مورد بهترین بازیکن ایران در جام جهانی عنوان کرد: به نظر من از بیرانوند تا آزمون و حتی کسانی که به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شدند، همه وظایفشان را خوب انجام دادند. ما نمی‌توانیم یکی دو نفر را جدا کنیم و بگوییم فلانی بهتر از بقیه بود. همه بچه‌ها خوب کار کردند و از دل و جان مایه گذاشتند. اما اگر بخواهیم بگوییم که چه کسی از نظر خودم در این جام جهانی بی‌نظیر بود امید ابراهیمی را مثال می‌زنم. او کاپیتان خوبی برای تیم ملی در آینده خواهد بود. این بازیکن نه تنها از نظر تکنیکی قابل قبول بود بلکه از نظر اخلاقی هم بسیار خوب ظاهر شد و سال‌ها می‌تواند به تیم ملی کمک کند. بازیکنان نیمه اول و دوم بازیکنان در هر سه بازی هم باهم خیلی متفاوت بود و دلیل آن‌هم صحبت‌های کی روش با بازیکنان بود که آنها را برای نیمه دوم به خوبی آماده می‌کرد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در پایان به ادامه حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی اشاره کرد و گفت: در کشور ما برنامه‌ریزی‌های بلند مدت زیاد جواب نمی‌دهند اما می‌توان برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت را مدیریت کرد. بنابراین باید اجازه بدهیم کی‌روش تیم ایران را حداقل تا پایان جام ملت‌ها رهبری کند. او می‌داند که بار مسئولیتش خیلی بالاست و مردم از او قهرمانی آسیا می‌خواهند پس بهتر است با او تعامل داشته باشیم و به او کمک کنیم تا نشان دهیم که همچنان تیم اول قاره آسیا هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار