آغاز رقابت بیش از یک میلیون داوطلب کنکور 97 از فردا

مهلت دریافت کارت کنکور ۹۷ امشب پایان می یابد

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام اینکه ساعت 24 امروز (ششم تیرماه) آخرین فرصت دریافت کارت کنکور سراسری ۹۷ است، گفت فرایند برگزاری کنکور 97 از فردا به مدت دو روز با رقابت یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۲۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رقابت بیش از یک میلیون داوطلب کنکور 97 از فردا

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه کارت ورود به جلسه کنکور ۹۷ به همراه برگه راهنما از روز سوم تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد و داوطلبان تا ساعت 24 امشب می‌توانند پرینت کارت آزمون خود را دریافت کنند، گفت: آزمون سراسری سال ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برگزار می‌شود.

وی افزود: نظر به اینکه مهلت دریافت پرینت کارت ورود به جلسه آزمون امروز ششم تیرماه پایان می‌پذیرد به داوطلبانی که تاکنون برای دریافت کارت اقدام نکرده‌اند توصیه می‌شود هرچه زودتر برای دریافت کارت اقدام کنند تا در صورت نقص احتمالی کارت فرصت کافی برای رفع نقص آن داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون مربوطه را همراه داشته باشند. داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی خود در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند نیز باید علاوه بر کارت جلسه آزمون گروه آزمایشی خود، دو یا سه کارت ورود به جلسه گروه‌های آزمایشی دیگر را نیز از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

59 درصد داوطلبان کنکور 97 زن هستند

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: در آزمون سراسری سال ۹۷ تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان زن و ۴۰.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی با بیان اینکه کنکور سراسری سال ۹۷ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، گفت: بر اساس برنامه زمانی آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۸ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه ۸ تیر برگزار می‌شود.

نکاتی درباره شخصی‌سازی دفترچه‌های سوال گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه

توکلی خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ به هر داوطلب در کلیه گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی‌سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.

وی افزود: داوطلبان در کلیه گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامت‌گذاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار