فرماندار یزد:

فناوری شهر هوشمند در یزد تقویت شود

یزد (پانا) - فرماندار یزد در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان یزد اظهار داشت: فناوری و شهر هوشمند از جمله صنایع پاک، کم آبخواه و دارای تولید ثروت بالا است و با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی یزد باید در استان یزد تقویت شود.

کد مطلب: ۸۳۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
فناوری شهر هوشمند در یزد تقویت شود

مصطفی سالاری در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان یزد که با حضور نمایندگان دستگاه‌هایی اجرایی برگزار شد، به تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های یزد در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری پرداخت.

وی با اشاره به جهانی شدن شهر یزد، گردشگری را یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های سرمایه گذاری یزد دانست و بیان کرد: در کنار سرمایه گذاری در بافت تاریخی یزد می توان در حوزه های بیابان‌گردی، کویرنوردی و ... سرمایه‌ ‌های بسیار خوبی جذب کرد.

سالاری همچنین وجود مراکز آموزش عالی، وجود انرژی های خورشیدی، پتانسیل فناوری و دانش بنیان، خوشنامی تجار و بازرگانان، قطب درمان و سلامت، وجود صنایع و معادن و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور را نیز از دیگر ظرفیت های سرمایه گذاری این شهرستان برشمرد.

فرماندار یزد، توسعه حوزه گردشگری، کویرنوردی، خدمات درمان وسلامت، برندسازی صنایع دستی و فناوری و شهر هوشمند را از جمله برنامه های مهم برای رونق سرمایه گذاری این شهرستان عنوان کرد و گفت: فناوری و شهر هوشمند از جمله صنایع پاک، کم آبخواه و دارای تولید ثروت بالا است و با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی یزد باید در استان یزد تقویت شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان یزد و گستردگی بالای این واحدها، مساعدت واحدهای موفق، حمایت از واحدهای نیازمند و حذف واحدهای مشکل ساز را خواستار شد.

سالاری خاطرنشان کرد: برای توسعه و رونق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، با وجود تلاش‌های صورت گرفته باید صنایع کم آبخواه، سیستم‌های نوین آبیاری، توسعه بسته بندی مواد عذایی، توسعه کشت گلخانه ای، اصلاح نژاد دام و ... انجام شود.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حدود ۶۵ درصد جمعیت یزد در مرکز استان ساکن هستند؛ خواستار افزایش سهم بودجه شهرستان یزد شد و گفت: در حال حاضر سهم بودجه استان ۲۲ تا ۲۵ درصد بودجه استان است.

به گزارش مهر، شهرستان یزد با چهار شهر، ۱۷ روستا و چهار دهستان، ۶۵۱ هزار نفر جمعیت از جمعیت یک میلیون و ۵۰ هزار نفری استان یزد را در خود جای داده که ۹۳ درصد آنها شهرنشین هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار