معاون استاندار یزد:

تاکید معاون استاندار یزد بر ظرفیت‌های بخش خصوصی و توانمندی‌های نهفته استان‌

یزد (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: باتوجه به شرایط فعلی کشور و چشم اندازی که با آن روبرو خواهیم شد، لازم است بر ظرفیت‌های بخش خصوصی و توانمندی‌های نهفته استان‌ها تاکید کنیم .

کد مطلب: ۸۳۲۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید معاون استاندار یزد بر ظرفیت‌های بخش خصوصی و توانمندی‌های نهفته استان‌

«علی زینی‌وند» در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان برتر کشور در یزد اظهار کرد: با شناسایی ظرفیت استان‌های مختلف و تمرکز بر فعالیت‌های شاخص، می‌توان وابستگی به واردات مواد اولیه را کاهش داد و محدودیت‌های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرد .

وی افزود: باتوجه به شرایط فعلی کشور و چشم اندازی که با آن روبرو خواهیم شد، لازم است بر ظرفیت‌های بخش خصوصی و توانمندی‌های نهفته استان‌ها تاکید کنیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های مختلف کشور، گفت: استان یزد با محوریت بخش خصوصی فعالیتی را مبنی بر شناسایی وضعیت صنعت و میزان نیاز واحدهای تولیدی به واردات مواد اولیه از خارج کشور انجام داده است .

زینی وند تصریح کرد: بر این اساس مشخص می شود در استان به چه میزان می توانیم این وابستگی را در کوتاه مدت و یا میان مدت کاهش داده و اگر بر روی برخی از واحدهای تولیدی یزد تمرکز کنیم با فعال سازی ظرفیت ها می توانیم برخی مواد اولیه که تکنولوژی پیشرفته ای نیز برای تولید نیاز ندارند را با فکر و تلاش تولید کنیم .

وی خاطرنشان کرد: برای حل موضوعات اقتصادی نیاز به تمرکز در فعالیت ها و ارزیابی پتانسیل ها وجود دارد تا از تحریم ها فرصتی بسازیم که حرکت به سمت استان ها در قالب یک جشنواره ملی با موضوع کارآفرینی بتواند ظرفیت های استان ها را برای این اهداف شناسایی و فعال کند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد ادامه داد: در کنار این جشنواره باید پنل های تخصصی و نمایشگاه های ارائه توانمندی های مختلف سراسر کشور را نیز مورد توجه قرار داد تا زمینه تبادل توانمندی ها و فعالیت های مشترک در عرصه اقتصادی شناسایی و فراهم گردد .

زینی وند افزود: حرکت ارزشمندی است که برنامه های مختلف از مرکز کشور به سمت سایر استان ها سوق داده شود و خوشبختانه در استان یزد نیز ظرفیت و آمادگی برای برگزاری جشنواره ملی کارآفرینان برتر وجود دارد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود گفت: ضروری است براساس تجارب گذشته برای تسریع در شرایط برگزاری جشنواره ملی کارآفرینان برتر کشور دبیرخانه ملی این همایش فعال و توانمندی های مختلف شناسایی و جذب شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار