ایران تشدید حملات سعودی به مردم بی گناه یمن را محکوم کرد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه حملات روزهای اخیر هواپیماهای عربستان سعودی - اماراتی به اهداف غیر نظامی در شهرهای مختلف یمن که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان بی گناه و بی پناه یمنی از جمله زنان و کودکان شد را به شدت محکوم کرد.

کد مطلب: ۸۳۲۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران تشدید حملات سعودی به مردم بی گناه یمن را محکوم کرد

به گزارش وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام خشونت بار و غیر انسانی افزود: تشدید بمباران های مناطق مسکونی از جمله در صعده و اتوبوس آوارگان در الحدیده نشان از استیصال و ناکامی آنان در تحقق اهداف خود از تجاوز به یمن دارد.

وی با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحاتی برخی کشورهای غربی از عربستان سعودی و تقویت زرادخانه های آن کشور و عدم اقدامی اساسی و جدی در جلوگیری از جنایات جنگی سعودی - اماراتی ها، از تمامی سازمانها و مراجع بین المللی خواست اجازه ندهند این دو کشور به این گونه جنایات و کشتار مردم یمن ادامه دهند.

قاسمی حملات به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و ممانعت از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی را نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه برشمرد و از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان به کار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار