صبح امروز صورت گرفت:

تجلیل از ۵۷ کشاورز نمونه و برتر خراسان جنوبی

بیرجند( پانا)- ۵۰ نفر از کشاورزان برتر خراسان جنوبی صبح امروز در مراسمی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، تجلیل شدند.

کد مطلب: ۸۳۲۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ۵۷ کشاورز نمونه و برتر خراسان جنوبی

عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در مراسمی که با هدف تجلیل از تولیدکنندگان برتر و برگزیدگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی صورت گرفت، گفت: بخش کشاورزی در تمامی نقاط کشور سه رسالت اصلی بر عهده دارند که تقویت امنیت غذایی، حفظ منابع و افزایش درآمدهای کشاورزان از جمله رسالت‌های این بخش است.

کشاورز در خصوص گیاه کلزا گفت: امسال در سطح کشور بیش از سه هزار تن کلزا تولید خواهد شد که این امر رتبه کشور را در خودکفایی روغن دو رقمی خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در ادامه صحبت های خود به بیان مشکلات بخش کشاورزی پرداخت و گفت: کمبود آب، بهره وری و پایداری از مشکلات موجود بخش کشاورزی است که برای توسعه کشاورزی، بهره وری را افزایش داد.

وی در ادامه گفت: کشت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هکتار گندم آبی و کاشت ۴ میلیون گندم دیم ، مسئله ای است که با ظرفیت‌های اکولوژی زراعی کشور ناسازگاری دارد و برای این امر طرحی با عنوان آسیب شناسی گندم ارائه شده است تا مشکلات فوق رفع گردد.

کشاورز گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای اعطای تسهیلات به کشاورزان هیچ محدودیتی ندارد و کشاورزان می‌توانند با انتقال مشکلات خود، از تسهیلات استفاده کنند زیرا خرید تضمینی وتوافقی جزء سیاست‌های وزارتخانه جهاد کشاورزی می باشد.

در این مراسم که در هتل کوهستان بیرجند با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، از ۱۰کشاورز برتر ملی و ۴۷ کشاورز برتر استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار