آغاز سنجش سلامت بیش از ۴۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستان و دبستان در هرمزگان

بندرعباس(پانا) - طرح‌ سنجش سلامت بیش از ۴۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستان و دبستان در هرمزگان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۳۲۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سنجش سلامت بیش از ۴۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستان و دبستان در هرمزگان

به گزارش پانا هرمزگان، مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح پایگاه سنجش سلامت ناحیه یک بندرعباس افزود: همزمان ۲۵پایگاه سنجش در سراسر استان کار سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان را برابر دستورالعمل های وزارت آموزش و‌ پرورش بر عهده دارند.

دانش هاشمی پور افزود: در این طرح دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با آموزش و پرورش همکاری دارد و ۱۹۱نفر نیروی تخصصی خدمات لازم را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه نوبت گیری برای سنجش سلامت نوآموزان از دوم تیرماه در مدارس ابتدایی سراسر استان آغاز شده است یادآور شد: این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به اهداف این طرح گفت: شناخت مشکلات نوآموزان قبل از آغاز سال تحصیلی مهمترین هدف این طرح است و کودکان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، تغذیه و روان شناسی سنجش می شوند.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده اختلال در سلامت، نوآموزان به دو مرکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی پور بیان داشت: برای سنجش نوآموزان به همراه داشتن پرینت نوبت سنجش، شناسنامه والدین نوآموز، شناسنامه کودک، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس سه در چهار از نوآموز و همچنین مبلغ ۲۵هزار تومان به عنوان هزینه سنجش، در زمان مراجعه به پایگاه الزامی است.

شایان ذکر است سال گذشته ۴۸هزار نوآموز در استان سنجش سلامت شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار