رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران خبر داد

بیشتر از هزار مدرسه شهرستان‌های استان تهران دوشیفته هستند

موجانی: ۴۰ مدرسه از سوی خیران در دست احداث است

تهران (پانا) - رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران از دو شیفته بودن بالغ بر هزار مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بیشتر از هزار مدرسه شهرستان‌های استان تهران دوشیفته هستند

سیدهادی موجانی در نشست خبری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز گفت: «در سال ۱۳۹۵ اولین جلسه مجمع خیران با هفت نفر شکل گرفت. ایرانیان خیر هستند و برای کار خیر آماده‌اند. تصمیم گرفتیم اطلاع‌رسانی و تبلیغات بهتری انجام دهیم و مردم را تشویق کنیم. تعداد اعضای مجمع به بیش از ۴۰ نفر رسید.»

او افزود: «امروزه بعد از ۲۱ سال تلاش، بیش از ۶۵۰هزار خیر مدرسه در کشور و بیش از هزار خیر در خارج از کشور داریم. هشت مجمع خیرین در سایر کشورها داریم و امیدواریم این تعداد را افزایش دهیم.»

موجانی شهر تهران را به لحاظ فضای آموزشی جزو مناطق پرمشکل و محروم خواند و گفت: «فضای آموزشی کل ۲۱ شهرستان استان تهران ۳۲۰۰ واحد است و دانش‌آموزان در ۴۲۰۰ شیفت تحصیل می‌کنند. یعنی بالغ بر هزار مدرسه دوشیفته‌اند.»

رئیس هیات‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران بر امر مدرسه‌سازی تاکید کرد و گفت: «در شهرستان‌های استان تهران ۹۵۰هزار دانش‌آموز داریم و این تعداد دانش‌آموز در ۳۲۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند که کافی نیست. با کمبود مدارس مواجهیم ضمن آنکه شماری از اینها قدیمی و فرسوده‌اند و باید نوسازی و مقاوم سازی شوند.»

موجانی ادامه داد: «در 2.5 سال گذشته حدود ۲۱۵ مدرسه توسط خیران ساخته شده است؛ در سال گذشته حدود ۴۶ مدرسه ساخته شد و اکنون نیز ۴۰ مدرسه در دست احداث داریم.»

او به کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های تهران اشاره کرد و گفت: «تقاضا می‌کنیم دولت توجه بیشتری کند و بر بودجه سازمان نوسازی بیافزاید. به‌ویژه در مدارسی که با مشارکت خیران ساخته می‌شوند و ۵۰درصدی که دولت باید پرداخت کند را سریع تخصیص دهد تا به علت تورم هزینه‌های ساخت افزایش نیابد.»

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران افزود: «در ۱۲ سال اخیر ۱۵۰ واحد فضای آموزشی و ورزشی در شهرری توسط خیران ساخته شده است. توجه به شهرستان‌ها لازم است. هنوز حدود ۹۷ مدرسه قدیمی در همین شهرری داریم که باید بازسازی شوند و امنیت را برای حضور دانش‌آموزان فراهم کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار