«بنی آدم اعضای یکدیگرند» در حراج تهران

تهران (پانا) - «بنی آدم اعضای یکدیگرند» یکی از آثار جلیل رسولی خوشنویس برجسته و سرشناس در زمینه نقاشیخط ایرانی در حراج تهران حضور خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۳۲۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
«بنی آدم اعضای یکدیگرند» در حراج تهران

جلیل رسولی خوشنویس برجسته و از چهره‌های شناخته شده در زمینه هنرهای تجسمی کشور که همواره در خلق آثارش به دنبال سوژه‌های تازه و تکنیک‌های نوین بوده است. و همین امر باعث شد تا در دوره‌های مختلف فعالیت هنری‌اش مجموعه‌های متفاوتی ارائه دهد.
از شاخص‌ترین ویژگی‌ اثرهای رسولی توجه او بر دلالت معنایی نوشتاری اشت. برخلاف سایر آثار هنری که در این حوزه که به جنبه شکلی حروف توجه دارند، بیشتر آثار وی با خط نستعلیق در رنگ‌های طلایی و اغلب بر روی زمینه‌های آبی فیروزه‌ای و لاجوردی کار شده است. و در عین پیچیدگی و به‌هم ریختگی کلمات، خواننده را به تلاش برای خواندن وا می‌دارد.
به بهانه حضور یکی از آثار شاخص این هنرمند با او گفتگویی انجام دادیم. وی ضمن عنوان این مطلب که بعد از مدتی طولانی در این حراج حضور دارد، درباره اثرش اینگونه گفت:
«بنی آدم اعضای یکدیگرند» اثر بزرگی بود که در قطعه وسیعی کار شد و به همین دلیل اجرای آن مشکل و توان بر بود. اندازهِ این اثر حدود 2متر و 40 سانت در 190 است که بر روی بوم با ورق طلا و رنگ اکرولیک کار کردم. وی ادامه داد: متن آن یکی از اشعاری بود که به آن علاقه داشتم و سالها بود که فکر پیاده کردنش را داشتم و به شخصه آن را بسیار دوست دارم.
رسولی در خصوص اثرش در حراج تهران و جنبه‌های اقتصادی آن گفت: به نظرم وظیفه‌ی هر هنرمندی این است که به هنرش ادامه دهد و تحت هر شرایطی کار کند، در طی 52 سال کار حرفه‌ای هرگز هدفم فروش کارهایم نبود و برحسب وظیفه هنرمندی‌ام انجام دادم. و سعی کردم هرکاری از دستم برمی‌آید انجام دهم.
رسولی اما درباره حراج تهران و تاثیرش بر معرفی و فروش آثار هنری می‌گوید:
حراج تهران مکان مناسبی برای این است که آثار هنری دیده شود و همیشه آثار فاخر و شاخصی در آن به نمایش و فروش گذاشته می‌شود. و این پروسه به اقتصاد هنری ایران کمک شایانی می‌کند. چراکه از لحاظ معرفی بسیار حائز اهمیت است. رسولی حضور آثار هنرمندان در حوزه‌ هنرهای تجسمی را انگیزه‌ای مهم برای فعالیت بیشتر هنرمندان دانست و تصریح می‌کند: اینگونه حراج باعث جهش و جنب و جوش در فضای هنری کشور می‌شود چراکه اگر هنرمندی آثارش را در سکوت ارائه دهد و آثارش از دیدها پنهان باشد آن اثر ارزشش را از دست می‌دهد و خلاقیت هنرمند روز به روز کمتر خواهد شد. وی ضمن امیدورای به حضور پرشور در حراج امسال عنوان کرد: قطعاً حراج امسال تهران اتفاق خوبی است. چراکه برنامه‌ریزی آن مرتب و منظم است و افرادی که در عرصه هنر سرمایه گذاری می‌کنند قطعا نتیجه این سرمایه گذاری را هم از لحاظ معنوی و هم به لحاظ خیر و برکت اقتصادی خواهند دید. و در زمینه های هنری توفیق بسیاری به دست خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار