معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: اتفاق‌های اخیر بازار ربطی به اصناف ندارد

تهران (پانا) - معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید اتفاق‌های اخیر بازار ارتباطی با جامعه صنفی ندارد و وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور تشکیل ۴ کمیته متشکل از نمایندگان اصناف را برای بررسی و حل مشکل‌های پیش‌روی اصناف تشکیل صادر کرد.

کد مطلب: ۸۳۲۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: اتفاق‌های اخیر بازار ربطی به اصناف ندارد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسن یونس سینکی در جلسه‌ای که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان اتحادیه‌های صنفی تشکیل شد با بیان این مطلب، افزود: این اتفاق‌ها از ناحیه بعضی بدخواهان پشت صحنه‌ای است که خواستند اصناف کشور را دست‌مایه این اتفاق‌ها قرار دهند .

وی در همین زمینه تصریح کرد: جامعه صنفی در سراسر کشور در همه مقاطع اقتصادی و اجتماعی با همه توانمندی‌های تخصصی و حرفه‌ای خود برای آرامش بازار و عرضه مناسب کالاها برای همه آحاد ملت فعال هستند.

سینکی در ادامه بیان کرد: با تمامی سختی‌هایی که امروز متوجه جامعه اقتصادی کشور هست، اما اصناف شفاف و صریح اعلام کردند که از همه توانمندی‌های حرفه‌ای خود برای حفظ آرامش بازار استفاده می‌کنند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خواسته‌های اصناف متاثر از شرایط امروز کشور ایجاد شده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور دادند تا 4 کمیته تخصصی تشکیل شود تا در آن‌ها کلیه مسایل اقتصادی جامعه امروز کشور که در حوزه اصناف جلوه پیدا کرده است مانند مشکل‌های گمرکی و مسایل مربوط به ترخیص کالا ، بخش قیمت‌گذاری و عرضه کالا در شرایط امروز مورد بررسی و حل و فصل قرار بگیرد.

سینکی افزود: مقرر شد کمیته‌ها حداکثر ظرف مدت 10 روز تشکیل و نارسائی‌های احتمالی را حل کنند تا با اختیاری که وزیر به بنده و کمیته‌ها تفویض کردند برای رفع مشکل‌ها فورا تصمیم‌گیری کنیم.

در ادامه نمایندگان اتحادیه‌ها و اصناف بخشی از درخواست‌ها و مشکل‌های خود را برای تسهیل خدمت‌دهی به مردم با وزیر درمیان گذاشتند. در پایان این جلسه سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت پیرامون موضوع‌های مطرح شده با روسای اتحادیه‌ها گفت و گو کرد و برای حل مشکل‌ها هریک جلسه‌هایی را تنظیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار