در گفت‌وگو با پانا

توضیح رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره سرانجام طرح موتورسیکلت‌های برقی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره سرانجام اجرای طرح موتورسیکلت‌های برقی توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۸۳۲۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیح رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره سرانجام طرح موتورسیکلت‌های برقی

آرش حسینی میلانی در گفت‌وگو با پانا گفت: موتورسیکلت برقی باید متناسب با نیاز جامعه تعریف شود. نقدی که وجود دارد این است که یک موتور برقی 15 میلیون تومان است اما موتورسیکلت‌ گروه‌های هدف ما 150 هزار تومان است. از طرفی باید تخصیص یارانه به این وسیله نقلیه را هم در نظر گرفت. بر اساس قانون هوای پاک، دولت مکلف است که تسهیلات وام با سود چهار درصد به این موضوع اختصاص دهد اما کدام شبکه بانکی این تسهیلات را می‌دهد این در حالی است که شهرداری هم نمی‌تواند همه این بار مالی را به دوش بکشد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: سعی می کنیم در شورای شهر با معاونت حمل‌و نقل شهرداری تهران، یارانه موتورسیکلت‌های برقی را به‌صورت هدفمند برقرار کنیم. چندین جلسه در کمیته مشترک شورا و معاونت برگزار کردیم و قرار است معاونت حمل و نقل ترافیک بسته‌ای را در این زمینه آماده کند که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میلانی درباره تکمیل خطوط ویژه دوچرخه‌سواری گفت: در این زمینه باید برنامه‌ریزی وجود داشته باشد. در اواخر دوره مدیریت قبلی شهرداری طرح جامعی داه شد که طبق آن باید سیستم حمل و نقل هماهنگ باشد. قرار شد در این طرح، خطوط دوچرخه‌سواری در منطقه مرکزی تهران تکمیل شود و میزان بودجه آن نیز مشخص شود. از طرفی مسیرهای دوچرخه در فاصله 3 تا 5 کیلومتری ایستگاه‌های مترو در منطقه مرکزی باید اصلاح شود. در شهر مکزیکوسیتی برای اجرای این طرح 10 سال کار فرهنگی انجام شد تا مردم به استفاده از دوچرخه تشویق شوند و اجرای آن دو سال طول کشید. سیاست شهرداری تهران نیز این است که خطوط دوچرخه را گام به گام در تهران اجرا کند.

میلانی همچنین با اشاره به گزارش اخیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مبنی بر آلودگی فصل بهار در پایتخت گفت: گزارشی در این باره درخواست شده اما هنوز گزارش رسمی به ما داده نشده است ولی در دستور کار قرار دارد. البته بخشی از این گزارش مربوط به ریزگرد بوده و بخشی از آن به دلیل آلاینده اُزن بوده است که باید ببینیم منشا آن چه بوده است که نیاز به گزارش دقیق دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار