تالاب صالحیه در انتظار احیا

کرج (پانا) - کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان البرز احیای تالاب صالحیه را در دستور کار قرار داد.

کد مطلب: ۸۳۲۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تالاب صالحیه در انتظار احیا

کارگروه مخاطرات زیست محیطی با دستور کار احیا تالاب صالحیه با مشارکت دستگاه‌های مرتبط برگزار و مواردی در این خصوص به تصویب رسید.

علی لشکری معاون فنی محیط زیست استان البرز در این باره گفت: تالاب صالحیه در چند سال اخیر به کمک امورمنابع استان، جوامع محلی منطقه و دیگر مسولین در وضعیت مناسبی قرار گرفته است که درصورت تداوم این شرایط و حتی تخصیص حقابه دائمی نگرانی ما راجع به تشکیل کانون ریزگرد برطرف خواهد شد.

معاون فنی محیط زیست البرز افزود: در این جلسه مقرر شد موضوع کانال زهکش ، چرای شترها و دام‌ها و حقابه تالاب از سوی دستگاه‌های متولی پیگیری و گزارش کاملی به دبیرخانه کارگروه ارائه شود.

لشکری اضافه کرد: برای پیگیری تثبیت حقابه تالاب و جلوگیری از عوامل تهدید کننده پیشنهاد شد درخواست تشکیل کمیته احیاء به استانداری منعکس شود.

تالاب صالحیه واقع در روستای صالحیه نظرآباد استان البرز تنها تالاب این استان است که آب ورودی به آن از رودخانه کردان سرریز می‌شود. وسعت این تالاب با احتساب زمین‌های باتلاقی پیرامونی بیش از ۱۰ هزار هکتار است و قسمتی از آن نیز در استان قزوین واقع شده است. این تالاب در فصل بهار استراحتگاه حداقل ۴۵ گونه از پرندگان مهاجر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار