درگفت‌ وگو با پانا

رئیس سابق مجمع واردات:‌ اقدامات هیجانی برخی بازاریان واکنش درست به مشکلات اقتصادی نیست

تهران (پانا) - رئیس سابق مجمع واردات با بیان این که نوسان‌های شدید قیمتی در بازار منطق اقتصادی ندارد، می‌گوید این که عده‌ای معترض با روش‌های غیرمتعارف سعی در تحریک سایر مغازه‌داران برای پیوستن به اعتراض‌ها کنند، پذیرفته شده نیست.

کد مطلب: ۸۳۲۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سابق مجمع واردات:‌ اقدامات هیجانی برخی بازاریان واکنش درست به مشکلات اقتصادی نیست

از ظهر امروز برخی رسانه‌ها خبر دادند که گروهی از بازاریان تهران، با تعطیل کردن مغازه‌های خود دست به اعتراض زده‌اند. گویا این اعتراض‌ها به دلیل اعلام ممنوعیت ورود برخی کالاها که روز گذشته از سوی دولت و برای خروج غیر ضروری ارز اجرا شده، پدید آمده است.

محمدرضا برخوردار، رئیس سابق مجمع واردات، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به گرانی نرخ ارز و در تحلیل اعتراض‌هایی که اخیرا تحت عنوان اعتراض صنفی انجام می‌شود، اظهار کرد: تاثیرات افزایش نرخ ارز روی کالا و خدمات متفاوت است اما به طور قطع برای همه کالاها یکسان نیست. البته توان خرید مردم معین است و طبیعی است که ایجاد جوی که به مردم القا می‌کند ارزش پول آنها به طور دائم درحال کاهش است، موجب رفتارهای هیجانی، غیرمعمول و برخلاف منطق علم اقتصاد می‌شود.

برخوردار تصریح کرد:‌ افزایش بی‌منطق نرخ دلار در بازار غیر رسمی، موجب کسادی و بی‌رمقی فروش در برخی از بازارهای کالایی شده است و البته دولت باید در این زمینه راهکارهایی بیندیشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه به دلیل مشکلاتی که تولید با آن دست و پنجه نرم می‌کند نقدینگی که از بانکها پس از کاهش نرخ سود خارج شده است به سمت بخش‌های تولیدی هدایت نشده است.

رئیس مجمع واردات با اشاره به وابستگی زیاد تولید به واردات مواد اولیه اظهار کرد: آنچه در بحث اقتصاد مقاومتی قابل پیگیری است آن است که با برنامه‌ریزی‌های درست و میان‌مدت وابستگی به واردات مواد اولیه را کاهش داد تا تاثیرپذیری تولید از نرخ ارز یا مباحث مربوط به واردات کاهش یابد.

برخوردار اظهار کرد:‌ کوبیدن عده‌ای با لگد به واحدهای صنفی دیگر برای همراه کردن آنها به اعتراض شایسته نیست و قابل برخورد است.

وی با بیان این که مسئولان باید عرق ملی و همدلی را در میان مردم برای پذیرفتن و عبور از مشکل‌های احتمالی با خود همراه کنند، اظهار کرد:‌ اگر مشکلاتی هم در کشور به وجود آید همه مردم باید کمک کنند تا ازبروز تصمیم‌های ناخوشایند جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار