استعدادیابی و مدیریت الگوپذیری از رسالت‌‌های کانون فکری است

رشت(پانا)-نماینده ولی فقیه در گیلان، گفت:کشف و پرورش استعداد‌‌ها و مدیریت الگوپذیری آینده‌سازان ایران اسلامی از رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است .

کد مطلب: ۸۳۲۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
استعدادیابی و مدیریت الگوپذیری از رسالت‌‌های کانون فکری است

آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با اعضا و کارکنان کانون پرورش فکری و کانون زبان استان که هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون فکری در سالن اجتماعات مصلی برگزار شد،شکل‌گیری شاکله‌ی ذهنی نسل‌کودک و نوجوان را نتیجه تربیت والدین و هم‌چنین الگوپذیری از معلمان، مربیان و هم‌سالان دانست و بر ضرورت مدیریت الگوپذیری با تکیه بر«ایمان و عمل» تاکید‌ کرد .

وی، کشف دفینه و استعداد‌های درونی انسان‌ها را از دلایل بعثت پیامبران عنوان‌کرد و با تبیین این موضوع که رسالت مربی نیز استعداد‌یابی و هدایت توان‌مندی‌های مخاطب است، توجه ویژه به این امر را لازم و ضروری برشمرد .

حجت الاسلام فلاحتی، ارایه‌ی آموزه‌های معرفتی به کودکان و نوجوان، حساس‌سازی آنان نسبت به محیط‌ زیست و هم‌چنین آموزش بهداشت فردی و روحی به این نسل را مود تاکید قرار داد و افزود: انتقال شور و شعف به فرزندان و ایجاد بستر‌های مناسب برای تجربه زندگی آرام، از افق‌هایی است که باید ترسیم‌ شود .

امام جمعه شهر رشت با اشاره به اهمیت رعایت حقوق کودک در جامعه، خاطرنشان‌کرد:استفاده از موقعیت‌های زندگی بهتر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اسلامی حق کودک است و در این مسیر نیازمند ایجاد عادت‌های خوب در کودکان هستیم .

وی فعالیت‌های کانون زبان را مورد توجه قرار داد و با مهم ارزیابی‌کردن آموزش زبان عربی به نسل حاضر،تصریح کرد: عربی، زبان قرآن کریم و معصومین (ع) محسوب‌ می‌شود و گستره‌ی نفوذ آن در دانش‌های مختلف، بیان‌گر ضرورت فراگیری آن است .

حجت الاسلام فلاحتی به همراه‌سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی، اشاره کرد و گفت: از خانواده‌ها در تربیت کودکان استمداد کرده و اولیا را از استعداد‌های کودکان و نوجوانان آگاه‌ کنید.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه و هم‌چنین استفاده از طلبه‌های جوان در فعالیت‌های کانون از دیگر توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان گیلان به کانونی‌ها محسوب ‌می‌شد .

امام جمعه رشت ضمن تشویق کودکان به مطالعه، ورزش، دوستی با والدین، مربیان و معلمان، از آنان خواست کم و خوب غذا خورده و دوستان خود را به پدر و مادر معرفی کنند .

وی در ادامه تفریح سالم و حضور در مکان‌های مناسب را لازمه‌ی آینده‌‌‌سازی برشمرد و از کودکان و نوجوانان دعوت‌کرد برای بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و حضور در فضای مجازی مشورت‌کرده و زمان را مدیریت کنند.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت به نسل کودک و نوجوان، گزارشی از اهداف، اولویت‌ها و هم‌چنین اعضا و مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر این دستگاه فرهنگی ارایه‌ داد .

اسفندیار ضیائی در این میان تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی را از اهداف کانون عنوان ‌کرد و با اشاره به گستره‌ی فعالیت‌های آن از دورترین نقطه تا مرکز استان گفت: کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان، هدایت و به فعلیت‌رسانیدن این استعداد‌ها، از رسالت‌های مربیانی است که با بهترین و حساس‌ترین مخاطبان سروکاردارند؛ کودکان و نوجوانانی که مهم‌ترین دوران زندگی خود را پشت سر می‌گذارند .

وی گفت: اولویت‌های کانون در فراهم‌سازی فرصت‌های تمرین مهارت‌های زندگی و توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی است.

ضیائی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در ارتباط با اهمیت حضور در کارزار فرهنگی افزود: عمل جهادی و شکل‌دهی قرارگاه‌های فرهنگی، از اولویت‌های کانون درجهت تحقق منویات مقام رهبر معظم انقلاب است .

فرصت‌سازی برای استفاده افزون‌تر از ظرفیت‌های گسترده‌ی امامان جمعه و جماعت در معرفی حقوق کودک به جامعه و فراهم‌سازی فرصت حضور کانون در شورای فرهنگ عمومی استان نیز از خواسته های کارکنان و اعضای کانون گیلان از آیت‌الله فلاحتی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار