در نشست خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان مطرح شد

مدیر کل اداره قرآن، عترت و نماز: آموزش و پرورش محور تحول نیروی انسانی کشور است

مشهد (پانا) - مدیر کل اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری مسابقات قرآنی فرهنگیان، آموزش و پرورش را محور تحول نیروی انسانی کشوربرشمرد.

کد مطلب: ۸۳۲۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل اداره  قرآن، عترت و نماز: آموزش و پرورش محور تحول نیروی انسانی کشور است

محمدرضا مسیب زاده گفت: خوشحالیم که این توفیق نصیب ما شده است تا در جوار علی ابن موسی الرضا به دو ثقل مهم اسلام یعنی قرآن، عترت و نماز که در راس امور آموزش و پرورش قرار دارد بپردازیم

وی ادامه داد، مقام معظم رهبری می فرمایند: «کاری که امروز قرآنیان در کشور انجام می‌دهند یک کار راهبردی و بسیار مهم است» و خداوند را شاکریم که آموزش و پرورش محور تحول نیروی انسانی قطعا در تمامی فعالیت‌های کشور موثر است.

وی تاکید کرد: ما فعالیت‌های تمهیدی را در تابستان که شامل آماده‌سازی نمازخانه‌ها، آماده‌سازی فضای مسابقات و کارهایی که باید در سال تحصیلی پیش رو انجام بگیرد را انجام دادیم. همچنین فعالیت های آموزشی ازجمله برگزاری نشست های مختلف آموزشی برای فرهنگیان، مدیران مراکز دارالقرآن را برگزار کردیم و یک سری فعالیت های تکمیلی پیش روی داریم.

مسیب زاده گفت: مسابقات قرآن در دو گروه برگزار می‌شود که یک بخش آوایی است که شامل اذان، مداحی و قرائت می‌شود و دیگری پژوهشی که تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را دربرمی‌گیرد.

قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و در سند تحول بنیادین به ساحت‌های مختلف تربیتی اشاره شده است که از جمله مهم‌ترین این ساحت‌ها عبادی، تربیتی و اعتقادی است.

وی گفت: چون مبانی نظری تعلیم و تربیت در کشور ما بر اساس تعالیم قرآن و اسلام بنا شده است و از طرفی شکل‌گیری و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان بر مبنای سه مولفه هویت ملی، دینی و انقلابی است، در نتیجه اوج شکل‌گیری هویت اسلامی در مسابقات قرآن و عترت متجلی می‌شود.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مسابقات در سطح آموزشگاهی انجام گرفته است و نخبگان قرآنی برگزیده به سطح ناحیه و استانی راه پیدا کرده‌اند.

خدابنده خاطر نشان کرد: طبیعی است ترویج سبک زندگی اسلامی که از مطالبات مقام معظم رهبری است در سایه تربیت تعالیم قرآن صورت می‌گیرد از این رو آموزش و پرورش فعالیت‌های مربوط به قرآن و عترت را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه مسابقات در سطح کشوری به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد اظهار کرد: در فرایند مسابقات نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، سازمان امور خیریه و اوقاف همکاری دارند و صدا و سیما مسابقات را در سطح شبکه‌های رادیویی و تلوزیونی قرآن به صورت زنده پوشش می‌دهد.

علیرضا مالک اشرفی، معاون پرورشی و فرهنگی خراسان رضوی به عنوان دیگر سخنران نشست گفت: رویکرد ما در مسابقات قرآنی تکریم زائران رضوی است. طی مسابقات قرآن، عترت و نماز و سایر مسابقات فرهنگی و هنری، شعار «حمایت از کالای ایرانی» را جدی خواهیم گرفت.

مالک اشرفی ادامه داد: در فرایند اجرای مسابقات از زبده‌ترین داورها و استادان کشور که در تهران مشخص شده‌اند، استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاحیه مسابقات امروز در تالار شهر و اختتامیه آن پنجشنبه برگزار خواهد شد.

مالک اشرفی زمان مسابقات در بخش دختران را دوازدهم تا هفدهم تیر اعلام کرد و گفت: هفدهم تا بیستم تیر برنامه پایانی مسابقات کشوری دختران برگزار خواهد شد.

وی آمار افراد شرکت کننده در این مسابقات را به تفکیک سیصد نفر فرهنگی و حدود هزار و سیصد نفر دانش آموز اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار