معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

برگزاری دوره های آموزشی حقوق شهروندی برای 54 هزار و 670 نفر از کارکنان دولت در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا)- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا کنون دوره های آموزی متعددی در حوزه حقوق شهروندی در 80 دستگاه اجرایی و برای 54 هزار و 670 نفر در استان برگزار شده است.

کد مطلب: ۸۳۲۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره های آموزشی حقوق شهروندی برای  54 هزار و 670  نفر از کارکنان دولت در آذربایجان شرقی

حیدر فتح زاده در جلسه ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی در سالن جلسه استانداری آذربایجان شرقی گفت: در سطح استان 872 دستگاه اجرایی وجود دارد که ماهانه حدود یک میلیون و 360 هزار 331 نفر به این دستگاه ها مراجعه می کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم در استان در حدود 10 درصد از مراجعه کنندگان به این دستگاه ها برای بار دوم نیز ملزم به مراجعه هستند که در این صورت تعداد افراد مراجعه کننده به دستگاه های اجرایی ماهانه در حدود یک میلیون و 497 هزار 813 نفر است که 39 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بیشترین میزان نارضایتی از دستگاه های اجرایی مربوط به دادگستری استان با 24 درصد است و شهرداری با 13 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

فتح زاده با بیان این که بطور متوسط در هر فرآیند خدمات رسانی 13 فعالیت زائد وجود دارد، گفت: لازمه حقوق شهروندی حذف برخی ساختار ها و فرآیند های زائد در امر خدمات رسانی به مردم است.

وی خاطر نشان کرد: تنها راه حل حذف فرآیند های زائد و تسریع خدمات رسانی به مردم شهرستانها ، تمرکز زدایی و مسئولیت دادن به فرمانداری ها است.

فتح زاده با ابراز گلایه از عملکرد ضعیف فرمانداری ها در حوزه حقوق شهروندی اظهار کرد: در حال حاظر علی رغم پیگیری های متعدد تنها دو فرمانداری از مجموع 21 فرمانداری استان اقدام به تمرکز زدایی کرده اند و مسئولیت تصمیم گیری برخی امور در شهرستان را درخواست کرده اند.

وی ادامه داد: مورد بعدی که می بایستی در حوزه حقوق شهروندی بررسی شود، فعالیت های لازم در دولت الکترونیک است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با ابراز نارضایتی از ضعف دستگاه های اجرایی در خصوص دولت الکترونیک افزود: در حال حاظر از 57 مورد دستگاه اجرایی که در حوزه فعالیت ما هستند، تنها 12 مورد در حال ارائه خدمات ازطریق دولت الکترونیک هستند.

فتح زاده خاطر نشان کرد: رواج یافتن استفاده از خدمات الکترونیکی در استان مزایای متعددی دارد که کاهش مصرف انرژی و کاهش ترافیک مراجعه کننده از جمله آن هستند.

وی در زمینه برگزاری دوره های آموزش حقوق شهروندی و منشور حقوق شهروندی در نظام اداری گفت: تا کنون دوره های آموزی متعددی در حوزه حقوق شهروندی در 80 دستگاه اجرایی و برای 54 هزار و 670 نفر برگزار شده است.

رئیس کارگروه حقوق شهروندی استان ضمن تشکر از تمامی ادارات یاری رسان در این زمینه گفت: دوره های آموزشی حقوق شهروندی در 12 فرمانداری استان برگزار شده است و در هفت فرمانداری نیز در حال برگزاری است.

فتح زاده افزود: در دو فرمانداری استان که در مناطق دور افتاده قرار دارند تا اوایل مرداد ماه سال جاری دوره های آموزشی حقوق شهروندی برگزار خواهد شد.

وی با گلایه از شهرداری و دادگستری استان گفت: علی رغم نامه ها و پیگیری های متعدد، این دستگاه ها هیچ فعالیتی در حوزه حقوق شهروندی انجام نداده اند.

رئیس کارگروه عفاف و حجاب استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه فعالیت های انجام شده در زمینه عفاف و حجاب در سال گذشته را شرح داد که حضور در مزار شهدا در هفته حجاب و عفاف، برگزاری 39 مورد جلسات پرسش و پاسخ در ادارات استان و شرکت در همایش بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در 70 اداره استان از جمله مهم ترین این فعالیت ها بودند.

رقیه صادقزاده کنترل بر پوشش و آرایش مربیان و مدیران مهد کودک ها،نظارت بر پوشش و آرایش فروشندگان و کسبه و تشکیل دو گروه سه نفره برای بازدید از دستگاه ها اجرایی استان را از برنامه های کارگروه عفاف و حجاب در سال جاری دانست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تداوم طرح بازرسی در تعطیلات تابستان خبر داد و گفت: در چند روز آتی نیز تحت تیم های 10 نفره از دستگاه های متولی برنامه های تفریحی و خدماتی و گردشگری سراسر استان بازدید خواهیم کرد.

ضمن تشکر از سازمان های هلال احمر، میراث فرهنگی و کلانتری ها از وضع نا خوشایند برخی ادارات گلایه کرد و گفت: امیدواریم این ادارات تا بازرسی بعدی که تا یک هفته دیگر انجام خواهد شد،وضعیت خود را بهبود بخشیده و میزبان شایسته ای برای مسافران از سراسر دنیا باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار