معاون رئیس‌جمهور:

باید مسئولیت‌ صندلی‌هایی که می‌خواهیم بر آن تکیه بزنیم را بپذیریم

یزد (پانا) - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اشاره به‌ضرورت خدمت‌رسانی به مردم، گفت: کسانی که خواهان به درست آوردن کرسی و صندلی ریاست هستند باید مسئولیت آن را نیز بپذیرند.

کد مطلب: ۸۳۲۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
باید مسئولیت‌ صندلی‌هایی که می‌خواهیم بر آن تکیه بزنیم را بپذیریم

سید ابوالفضل رضوی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: در کشور افراد زیادی هستند که صندلی مسئولیت را دوست دارند؛ اما مسئولیت صندلی را دوست ندارند؛ لذا اگر خواستار این هستیم که بر صندلی مسئولیت تکیه بزنیم، مسئولیت‌های صندلی را نیز باید پذیرا باشیم.

وی، یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های صندلی کشور را گره‌گشایی از کار مردم و در برابر مردم متواضع بودن دانست و افزود: درواقع برای گره‌گشایی باید گره شناسی نیز در اولویت قرار گیرد؛ همچنین باید توجه داشته باشیم که بدون معرفت نمی‌توان گره‌گشایی کرد؛ لذا باید مطالعه زیادی در این راستا صورت گیرد؛ گرچه متأسفانه کم هستند افرادی که مسئولیت صندلی مقام را هم می‌پذیرند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بابیان اینکه یکی از اولویت‌هایی که امروزه در کشور باید برای آن وقت صرف کرد و مطالعه و دقت کرد، حفظ وحدت است، اظهار داشت: واقعیت این است که در هرجایی که هستیم و در هر مسئولیتی که داریم، باید به وحدت ملی و وحدت دستگاهی توجه ویژه‌ای داشته کنیم و عمل کنیم؛ چراکه در مجامعی که به این مسئله کم‌توجهی می‌شود، حتماً به تضعیف نظام خواسته و ناخواسته می‌انجامد.

رضوی بیان داشت: حفظ وحدت با حفظ حرمت اشخاص و مردم حاصل می‌شود؛ چنانچه درواقع نمی‌توانیم حرمت‌شکنی کنیم و حرف از وحدت بزنیم؛ همچنین مسئله دوم مسئله اشتغال است، امروز مسئله اشتغال یکی از مسائلی است که صرفاً اقتصادی نیست و حل معضل بیکاری به معنای حل بسیاری از معضلات در جامعه تلقی می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بی‌توجهی به حل مشکل بیکاری منجر به افزایش تنش‌های امنیتی، اجتماعی و سیاسی می‌شود و در این راستا باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ممکن است بعضی از دستورالعمل‌ها از مرکز دارای نقض باشند؛ لذا مهم‌ترین خواسته بنده از حضور شما در این جلسه این است که در صورت مشاهده هرگونه گره اندازی در دستورالعمل‌ها و همچنین کاهش سرعت، حتماً این‌گونه مسائل منعکس شود تا این دستورالعمل‌ها اصلاح گردد.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در بحث رسته‌های شغلی ممکن است برخی از رسته‌ها در استان یزد جوابگو نباشند، لذا انتظار می‌رود این مسائل به مرکز ما گوشزد شود تا این موارد اصلاح گردد؛ چراکه وزارت کار و رفاه اجتماعی کشور در این راستا اهتمام ویژه‌ای دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور تصریح کرد: در حال حاضر در برخی استان‌های کشور دیده می‌شود که ۵۰ درصد از اعتبارات به بانک کشاورزی داده‌شده است، درصورتی‌که ۴۵ درصد سهم بانک کشاورزی است؛ لذا معنای و مفهوم این آمار این است که پنج درصد مازاد در بانک کشاورزی قرارگرفته است؛ لذا انتظار این است که آن‌ها این پنج درصد اضافی را به بخش صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، دانش‌بنیان و خدمات به بانک کشاورزی معرفی کنند و بانک کشاورزی هم مانند دیگر پروژه‌ها باید این موضوع را موردبررسی قرار دهد.

رضوی با اشاره به اینکه بحث شرکت‌های دانش‌بنیان در استان‌های کویری بحثی مدرن است، اضافه کرد: مردم استان یزد دارای زایش فکری خوبی هستند و همچنین زایش فکری مردمان کویر بسیار قوی‌تر از بقیه استان‌هاست و در این راستا پیشتاز هستند؛ لذا در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به‌ضرورت هر چه بیشتر به محصولات صادراتی کشور، تأکید کرد: یکی از بحث اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن توجه ویژه‌ای دارند، بحث برون‌گرایی اقتصاد است و درصورتی‌که بحث صادرات محصولات باشد، بایستی به مسئله برون‌گرایی اقتصاد توجه ویژه‌ای داشت؛ همچنین زنجیره ارزش و ارزش‌افزوده از اهمیت خاصی برخوردار هستند و الزامی است که در مطالعات بانک‌ها و کارگروه استانی موردتوجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر نزدیک ۱۵ هزار میلیارد تومان لباس از طریق مبادی و دروازه‌های ورودی قانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود؛ لذا با توجه به این مسئله از کارگاه‌های تولید لباس و دستگاه‌های دیگر استان یزد انتظار می‌رود، بحث تولید لباس را به‌صورت جدی دنبال کنند تا استان یزد در این راستا پیشتاز باشد؛ همچنین با توجه به اینکه استان یزد از استان‌های معدنی کشور است، انتظار این است که آمارهای ارائه‌شده در بخش معدن از آمارهایی که ارائه‌شده است، بالاتر باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بابیان اینکه فعال کردن دهیاران استان یزد توسط بخشداران، برای دعوت از جونان تحصیل‌کرده برای اشتغال و سرمایه‌گذاری، ابراز داشت: درواقع تنبیه این است که اگر استانی به‌موقع ۷۰ درصد خود را جذب نکند، از ۳۰ درصد باقی‌مانده محروم می‌شود.

رضوی با تأکید بر اینکه خدمت صادقانه و تلاش زیاد برای کاهش مشکلات جامعه، مردم را به‌نظام امیدوار می‌کند، خاطرنشان کرد: تلاش برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و نباید اجازه دهیم مشکلی بر مشکلات کشور افزوده شود؛ چراکه عدم حل مشکلات جامعه باعث افزوده شدن مشکلات دیگر می‌شود؛ درصورتی‌که مردم استان یزد از بهترین‌های مردم جهان هستند و باید در راستای کاهش مشکلات آن‌ها اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: در حال حاضر سه اعتبار برای توسعه اشتغال روستایی استان در نظر گرفته‌شده است؛ چنانچه در این راستا ۲۳۷ میلیارد تومان سهم استان یزد است و اعتبار بانک سینا که ۴۰ میلیارد تومان است و همچنین ۲۵ میلیارد تومان برای امسال در نظر گرفته‌شده است که اگر به‌موقع جذب شود این ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به استان یزد داده می‌شود؛ همچنین اعتبار بانک پارسیان در استان یزد در این راستا ۱۰ میلیارد تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار