رئیس کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

15 هزار دانش‌آموز نیازمند تهرانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه 15 هزار دانش‌آموز نیازمند تهرانی تحت پوشش این مرکز هستند، می‌گوید کمیته امداد این آمادگی را دارد دانش‌آموزان نیازمند را تحت پوشش بگیرد تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر از تحصیل بازنماند.

کد مطلب: ۸۳۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
15 هزار دانش‌آموز نیازمند تهرانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

محسن ولیئی در گفت‌وگو با پانا درخصوص شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل فقر در استان تهران گفت: این موضوع جزو تکالیف کمیته امداد نیست اما اگر دانش‌آموزی به دلیل شرایط تعریف شده نیاز به حمایت داشته باشد کمیته امداد از او حمایت خواهد کرد. در استان تهران حدود 15 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند و تلاش می‌شود برای این افراد امکانات اولیه تحصیلی فراهم شود تا از تحصیل بازنمانند.

رئیس کمیته امداد استان تهران افزود: ممکن است در بین دانش‌آموزان، افرادی باشند که به دلیل مالی بازمانده از تحصیل نباشند بلکه بخاطر بی‌انگیزه بودن، ترک تحصیل می‌کنند. سال گذشته 300 نفر از بین دانش‌آموزان ترک تحصیل کردند و با مشاوره تحصیلی که برای آنها صورت گرفت، 90 درصد آنها به تحصیل بازگشتند و 10 درصد آنها به دنبال کسب و کار رفتند و علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفت، نتوانستیم آنها را به تحصیل بازگردانیم.

رئیس کمیته امداد استان تهران گفت: خانواده‌هایی هم هستند که تحت پوشش کمیته امداد قرار ندارند اما نیازمند هستند و دانش‌آموز دارند. ما برای این دسته از دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش، جشن عاطفه‌ها را برگزار می‌کنیم و 70 درصد منابع حاصل از این جشن به‌ منظور تزریق به این خانواده‌ها در اختیار مدیران مراکز آموزشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: کمیته امداد سه دسته از افراد را پوشش می‌دهد. دسته اول سالمندان نیازمند هستند، دسته دوم خانواده‌های بی‌سرپرست و دسته سوم خانواد‌ه‌های بدسرپرستی هستند که از لحاظ جسمانی از کار افتاده‌ محسوب می‌شوند. در کنار این سه گروه، دو گروه زندانیان و سربازان معین نیز حمایت می‌شوند.

به گفته ولیئی، هم‌اکنون 1500 خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار