رشد 50 درصدی طرح های جشنواره جوان خوارزمی در آذربایجان شرقی

ارسال ۵۲۰ طرح دانش آموزی

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با مقایسه ی آمارطرح های سال گذشته جشنواره جوان خوارزمی، با 520 طرح برای امسال از رشد آماری 50 درصدی برای استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد 50 درصدی طرح های جشنواره جوان خوارزمی در آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی طی گزارش اجمالی درراستای اجرای مرحله استانی بیستمین جشنواره جوان خوارزمی بیان کرد: تعداد 520 طرح دانش آموزی از مناطق و نواحی استان ارایه شده است که نسبت به آمارطرح های سال گذشته به تعداد 175طرح 50 درصد رشد آماری وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص نحوه داوری مسابقات در مرحله استانی افزود: طرح های دانش آموزی باحضور48داور در16گروه علمی بررسی اولیه شده ومرحله استانی داوری درنیمه دوم تیرماه 97 درمحل مدارس استعدادهای درخشان دوره دوم شهید مدنی 1وفرزانگان 1برگزارخواهدشد.

وی در ادامه ی توضیح نحوه ی داوری گفت: طرح های واجد شرایط پس ازدرنظرگرفتن چهار معیار و ملاک کلی خلاقیت و نوآوری، ارزش علمی، فنی و تخصصی طرح، کاربرد و حل مسأله و مستندسازی علمی، ارزیابی شده و در صورت کسب 170امتیاز از200 امتیاز به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

پاشایی یادآور شد: طرح های برگزیده استانی در دو مرحله درسطح وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات وفناوری بررسی وداوری می شوند.

گفتنی است: جشنواره خوارزمی نام یک جشنواره علمی در ایران است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌گردد. این جشنواره از سال ۱۳۶۶ بصورت بین‌المللی آغاز به کار نمود. سپس در سال ۱۳۶۸ با هدف جلب مشارکت دانش آموزان، بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه گردید. پس از آن طی ۱۰ سال فعالیت در حوزه بین‌المللی اولین دوره این جشنواره در قالب جشنواره جوان خوارزمی در سطح ملی با مشارکت وزرات آموزش و پرورش آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار