کاشانی‌نسب، عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت وگو با پانا خبر داد

ثبات قیمت خودروهای خارجی و کاهش 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی

ممنوعیت واردات خودرو در میان‌مدت تاثیری بر قیمت خودروهای خارجی ندارد

تهران (پانا) - عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه به دلیل واردات و ثبت‌سفارش زیاد خودرو در ماه‌های اخیر، قیمت‌ خودروهای خارجی پس از ممنوعیت واردات در میان‌مدت افزایش نمی‌یابد از کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی در حاشیه بازار خبر می‌دهد.

کد مطلب: ۸۳۲۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبات قیمت خودروهای خارجی و کاهش 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی

نعمت‌الله کاشانی‌نسب درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره تاثیر ممنوعیت واردات خودر بر بازار در هفته‌های آتی تصریح کرد:‌ این تصمیم تازه اتخاذ شده است و نمی‌توان به راحتی درباره تاثیرات آن اظهارنظر کرد اما قابل پیش‌بینی است که به علت هیجانات کاذب ناشی از تقاضای این خودروها برای آن بخش از مصرف‌کنندگانی که متقاضی این نوع از خودروها هستند با افزایش تقاضا مواجه باشیم.

وی افزود: از گذشته ثبت‌سفارش‌هایی برای واردات خودرو انجام شده است و خودروهایی نیز از ابتدای سال وارد شده‌اند و منطقی آن است که بازار خودروهای خارجی که از این پس واردات آنها ممنوع است با نوسان قیمتی همراه نباشد اما شاهد هستیم که برخی نوسان‌ها و تحولات در اقتصاد از منطق و علم اقتصاد تبعیت نمی‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره تاثیر ممنوعیت واردات خودرو بر تولید داخلی خودرو خاطرنشان کرد:‌ اگر شرکت‌های خودروسازی که اکنون در بازار ایران هستند با اعمال و تشدید تحریم از ایران خارج نشوند، تقویت تولیدات داخلی در یک برنامه میان‌مدت قابل پیش‌بینی است و به تدریج تولیدات داخلی می‌توانند با افزایش آپشن و امکاناتی که در خودرو وجود دارد، کیفیت تولیدات داخلی را افزایش دهند.

کاشانی‌نسب تصریح کرد: برخی شرکت‌های خودروساز داخلی مانند کرمان موتور، بهمن موتور و سایر شرکت‌ها محصولات کشورهای کره و برخی خودروسازان دیگر جهان را در ایران تولید می‌کنند که در پاسخگویی به نیاز بخشی از مشتریان بازار موثر خواهد بود.

قیمت‌های لحظه‌ای در بازار فروکش کرد

وی درباره تاثیر پیش‌فروش‌های خودرو که از روزهای گذشته از سوی دو شرکت خودروساز داخلی آغاز شده است بر بازار خودرو عنوان کرد: بازار تاثیر مناسبی از این پیش‌فروش‌ها داشته است و تب و تاب بازار و قیمت‌های لحظه‌ای فروکش کرده است و قیمت‌های حاشیه بازار نیز با کاهش همراه شده است که اگر ادامه داشته باشد قیمت‌ها تا 10 روز آینده به تعادل می‌رسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه تمامی خودروهای داخلی در حاشیه بازار با کاهش 10 تا 20 درصدی در روزهای اخیر همراه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: قیمت استپ‌وی در بازار تا 100 میلیون تومان افزایش یافته بود که اکنون در بازار به 80 میلیون تومان کاهش یافته است و پژوی 2008 نیز که قیمت آن تا 220 میلیون تومان نیز افزایش یافته بود در بازار به 200 میلیون تومان کاهش یافته است.

کاشانی نسب بیان کرد:‌ این امیدواری وجود دارد که شرکت‌های خودروساز به وعده خود مبنی بر عرضه 243 هزار خودرو عمل کنند تا بازار نیز شاهد آرامش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار