کردستان امسال میزبان اردوی دانش آموزان مناطق مرزی غرب کشور می‌شود

سنندج (پانا) - نشست هماهنگی و برنامه ریزی پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی غرب کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۲۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
کردستان امسال میزبان اردوی دانش آموزان مناطق مرزی غرب کشور می‌شود

در این نشست که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد برنامه‌های پانزدهمین اردوی ملی مناطق مرزی با حضور دانش‌آموزان متوسطه دوم پسر هشت استان مرزی در سنندج تشریح شد.

رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، در این نشست با اشاره به تجربه موفق استان در برگزاری مسابقات کشوری به ویژه در دو سال اخیر ، میزبانی این دوره از اردوی مناطق مرزی را فرصتی برای معرفی استان کردستان و تبادل فرهنگی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت اردوهای دانش آموزان در بحث تربیتی، کمک به توسعه فرهنگی و ایجاد تعامل و همدلی در بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده را از مهم‌ترین دستاوردهای این اردوها بر شمرد و بر برگزاری با برنامه، منظم و اثر بخش آن تاکید کرد و گفت: ضمن تکریم میهمانان شرکت‌کننده در اردو به گونه‌ای برنامه ریزی شود که خاطره‌ای خوش در ذهن شرکت‌کنندگان نقش ببندد.

در ابتدای این نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت : برای اولین بار کردستان میزبان اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی غرب کشور با شرکت بیش از 285 نفر از دانش آموزان پسر متوسطه اول از 8 استان آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل ، ایلام ، بوشهر ، خوزستان ، کرمانشاه و کردستان است .

وی به زمان برگزاری این اردو نیز اشاره کرد و گفت : دانش آموزان شرکت‌کننده در اردو 13 مرداد ماه 97 وارد استان می شوند و به مدت سه روز اردو در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج حضور دارند و در این سه روز ویژه‌برنامه‌هایی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است .

حجت الله نریمانی به برنامه های این اردوی سه روزه نیز اشاره کرد و گفت : برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارتی، بازدید از اماکن تاریخی مرکز استان و برپایی نمایشگاه استان‌ها و پیش‌بینی فوق برنامه از جمله فعالیت‌هایی است که برای اردو پیش‌بینی شده است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در پایان به اهداف برگزاری این اردو نیز اشاره کرد و تقویت هویت ملی ، وحدت و همگرایی در بین دانش آموزان ، تقویت حس مسئولیت‌پذیری ، تعاون و همکاری ، تقویت روحیه مبارزه با هجمه‌های فرهنگی ، تقویت و ارتقای سطح مهارت‌های زندگی ، آشنایی با مفهوم بصیرت دینی، سیاسی و پدافند غیر عامل و بهبود و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را از مهم‌ترین اهداف نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار