رئیس شورای اسلامی تبریز خبر داد: تشکیل کار گروه ویژه بررسی و حل مشکلات مدارس غیر دولتی

تبریز(پانا) - رئیس شورای اسلامی تبریز در جلسه مشورتی حل مشکلات موسسان مدارس غیر دولتی و ساماندهی این مدارس گفت : کار گروه ویژه ای مشکلات مدارس غیر دولتی و ساماندهی این آموزشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۳۱۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای اسلامی  تبریز خبر داد:  تشکیل کار گروه ویژه  بررسی و حل مشکلات  مدارس غیر دولتی

شکور اکبرنژاد در جلسه ساماندهی و رسیدگی به مشکلات مدارس غیر دولتی گفت: در اولین فرصت، کارگروهی متشکل از چند نفر از آموزش و پرورش از جمله یک نفر از شورای هماهنگی مؤسسان، نمایندگان شورای شهر و شهرداری برای بررسی و ارایه راه کار جهت حل مسایل و مشکلات این مدارس تشکیل می شود.

رئیس شورای شهر تبریز گفت: این کار گروه سه موضوع و بسته مورد بحث و بررسی قرار گیرد: بسته اول تعیین تکلیف زمینهایی با کاربری آموزشی، بسته دوم تعیین تکلیف مشکلات مدارس و مراکز غیر دولتی در خصوص ماده 100شهرداری، تابلو مدارس و زیبا سازی مدارس شهری و ترافیک شروع و اختتامیه مدارس می باشد.

وی ادامه داد: بسته سوم بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای قانونی در خصوص اداره کار، بیمه کارکنان، تعرفه آب شرب، مالیات بر در آمد و عملکرد، که بعد از بررسی این مسائل،راهکارهای مورد نظر جمع بندی شده تا در جلسه دیگری که با حضور استاندار، فرماندار، شهردار و مسئولینی از ادارات ذی ربط تشکیل خواهد شد تا تصمیمات مقتضی در خصوص بسته ها اتخاذ گردد.

این جلسه که به دبیری مدیر آموزش و پررش ناحیه یک تبریز در دفتر شورای شهر تبریز در ساختمان شهرداری برگزار گردید قلیزاده رئیس کمسیون فرهنگی شورا ضمن اشاره به اهمیت خطیر آموزش و پرورش گفت : در کمسیون فرهنگی شورا دو موضوع از اولویتهای مهم می باشد وآن افزایش سرانه مطالعه و بحث آموزش شهروندی می باشد .

وی ادامه داد : خیلی از مشکلات موجود شهرمان مسائل سخت افزاری نیست بلکه مشکل اصلی مسائل فرهنگی بوده و راه حل آن نیز آموزش همگانی است و در راستای این آموزش، آموزش و پرورش محور و اساس بوده و باید در فعالیت و عملکردهای خود تجدید نظر نموده و بحث آموزش مهارتهای زندگی و چگونه زندگی کردن را به دانش آموزان جدی بگیرد.

جواد لطف اله پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و دبیر جلسه نیز در این جلسه گفت که در طول هفته معلم سال جاری برای بیست هزار معلم به همراه خانواده جنگ شادی برگزار شدکه در راستای فرهنگ سازی بود.

وی با بیان اینکه حدود 298هزار نفر آن در مدارس تبریز تحصیل می کنند گفت : 33 درصد مدارس شهر تبریز تخریبی بوده و دانش آموزان در دو هزار و 220 کلاس تخریبی درس می خوانند که برای حل این مشکل در خواست می گردد که زمین های آموزشی که در شهرداری، آموزش و پرورش ومسکن و شهرسازی می باشد بعد از طی مراحل قانونی به موسسان آموزشی واگذارشود تا تبدیل به فضاهای آموزشی گردد.

دبیر شورا آموزش و پرورش شهرستان تبریز پیشنهاد داد که در ناحیه یک مدرسه ای به نام «مدرسه شهر» توسط شهرداری ساخته شود به صورت پایلوت مسائل شهر و حقوق شهروندی در آن آموزش داده شود تا در صورت موفق بودن در مدارس و نواحی دیگر اجرا گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار