در گفت و گو با پانا

افزایش 11 درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته/ رقابت 85 هزار کنکوری در استان فارس

شیراز (پانا) - نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس با اعلام اینکه در کل کشوریک میلیون و 216 هزار و 560 نفر متقاضی وجود دارد که از این تعداد 84 هزار و 734 نفر در استان فارس و 35 هزار و 341 نفر در شهر شیراز است افزود: داوطلبان می توانند از بعد از ظهر امروز یکشنبه 3 تیرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به مشاهده و پرینت کارت اقدام نمایند.

کد مطلب: ۸۳۱۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 11 درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته/ رقابت 85 هزار کنکوری در استان فارس


سید محسن تقوی در گفت و گو با پانا تصریح کرد: داوطلبان می توانند از بعد از ظهر امروز یکشنبه 3 تیرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده و پرینت کارت اقدام نمایند و چنانچه در کارت های داوطلبان اشتباهی وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در شهرستان های مختلف و همچنین در شهر شیراز در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با حضور نمایندگان سازمان سنجش دایر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز ادامه داد: در کل کشوریک میلیون و 216 هزار و 560 نفر متقاضی وجود دارد که از این تعداد 84 هزار و 734 نفر در استان فارس و 35 هزار و 341 نفر در شهر شیراز است که کنکور سراسری امسال در 35 شهر استان فارس برگزار می شود و باجه های رفع نقص در همه شهرستانها به رفع مشکل داوطلبان می پردازند.

تقوی از بیشترین حضور داوطلبان در گروه آزمایشی تجربی خبر داد و گفت: امسال 642 هزار و 228 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 144 هزار و 437 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 204 هزار و 936 نفر در گروه علوم انسانی، 145 هزار و 531 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و 78 هزار و 815 نفر در گروه آزمایشی هنر ؛ در سراسر کشور به رقابت می پردازند .

معاون آموزشی دانشگاه شیراز، از افزایش حدود 11 درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: با توجه به آمار، امسال تعداد داوطلبان در کل کشور بالغ بر 123 هزار نفر افزایش یافته است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: همچون سال گذشته، حدود 60 درصد شرکت کنندگان کشور و استان را خانم ها و 40 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز با اشاره به حساسیت بالای کنکور سراسری و تأکید بر برگزاری صحیح و سالم آن افزود: دانشگاه شیراز در سالیان گذشته با همه توان این آزمون را برگزار کرده و موفق شده است لوح تقدیر سازمان سنجش را به عنوان دانشگاه برتر در برگزاری کنکور سراسری از آن خود کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در حوزه های امتحانی صبح ها رأس ساعت 7 صبح و بعدازظهرها رأس ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

کنکور سراسری امسال ، روزهای پنج شنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود و داوطلبان گروه آموزشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنج شنبه، گروه آزمایشی هنر عصر پنج شنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبانهای خارجی عصر جمعه در جلسه آزمون شرکت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار