معاون هماهنگی امور اقتصاد استانداری آذربایجان شرقی: 77 درصد طرح های ایجاد اشتغال روستایی در حوزه زنبور داری است

تبریز (پانا)- معاون هماهنگی امور اقتصاد استانداری آذربایجان شرقی گفت: 77 درصد طرح های ایجاد اشتغال روستایی استان در حوزه زنبور داری است.

کد مطلب: ۸۳۱۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی  امور اقتصاد استانداری آذربایجان شرقی: 77 درصد طرح های ایجاد اشتغال روستایی در حوزه زنبور داری است

علی جهانگیری در جلسه کاگروه تخصصی اشتغال در محل استانداری در خصوص طرح های اشتغال روستایی که توسط بانک ها مورد تصویب قرار نگرفته اند، گفت: این طرح ها در کمیته مطرح و مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: نتیجه فعالیت های انجام داده شده دو هفته اخیر در زمینه بررسی طرح های اشتغال روستایی، تصویب شدن 102 طرح از 162 طرح موجود بوده است.

معاون امور اقتصاد استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: بودجه اختصاصی به این طرح ها در حدود 44 میلیارد و 124 میلیون تومان بوده و انتظار می رود برای 594 نفر ایجاد اشتغال کند.

جهانگیری با بیان اینکه 77 درصد طرح های ایجاد اشتغال روستایی استان در حوزه زنبور داری است بیان کرد: از 70 طرح موجود در دست بررسی این حوزه ،31 مورد به تصویب رسیده و 39 مورد دیگر نیز با همکاری کارگروه های دیگر در روز های آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در حال حاضر دو طرح اشتغال در دست بررسی است که تسهیلات تخمینی این دو طرح در حدود 23 میلیارد تومان می باشد.

معاون امور اقتصاد استانداری آذربایجان شرقی ضمن گلایه از دیرکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال اظهار کرد: در حال حاظر 45 مورد از این تسهیلات از سوی بانک های استان پرداخت شده که مجموع این تسهیلات 10 میلیارد و 800 میلیون تومان می باشد که برای 108 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه در زمینه اشتغال فراگیر گفت: تعداد طرح های ارسال شده به هشت بانک در سراسر استان 750 طرح است که میزان تسهیلات تخمینی این طرح ها 205 میلیارد و 800 میلیون تومان است که انتظار می رود برای 2939 نفر در سراسر استان اشتغال ایجاد کند.

میر احد حسینی بیان کرد:در حال حاضر 701 مورد از این طرح ها در دست بررسی بانک بوده و 49 مورد از این طرح ها مورد تصویب بانک ها قرار گرفته اند که با تسهیلاتی بالغ بر 20 میلیارد و 600 میلیون تومان می توانند برای 365 نفر ایجاد اشتغال کنند.

وی با اشاره به عملکرد شهرستان آذرشهر در حوزه اشتغال گفت:شهرستان آذرشهر به طور کلی در زمینه اشتغال در حدی رضایت بخش بوده است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: از 321 طرح موجود در شهرستان آذرشهر ، 19 مورد به بانک معرفی شده است،که از این 19 مورد،16 مورد از آن در دست بررسی بانک بوده و 2 مورد از آنها تسهیلات درخواستی را دریافت کرده اند که میزان تسهیلات پرداختی 400 میلیون تومان است.

حسینی ضمن گلایه از ضعف مقدار تسهیلات پرداختی افزود:شهرستان آذرشهر از نظر پرداختی ضعیف عمل کرده است و می بایستی مقدار پرداختی را تا حدی بالا برده و در سامانه کارا ثبت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار