منظره‌نگاری 30 هنرمند در گالری ایده

تهران (پانا) - بیش از 30 اثر از هنرمندان حرفه‌ای و جوان با موضوع منظره و با گردآوری اهورا محمدی در گالری ایده به نمایش گذاشته شد.

کد مطلب: ۸۳۱۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
منظره‌نگاری 30 هنرمند در گالری ایده

به گزارش روابط عمومی ایده، موضوع منظره در نقاشی سابقه بسیاری دارد اما زندگی معاصر و شرایطی که امروزه انسان‌ها زیست می‌کنند، باعث شده تا موضوع منظره‌نگاری روایتی متفاوت در آثار هنری به خود بگیرد. این روزها نمایشگاه "منظره نو" با آثاری از شاهین آروین، ابراهیم اکبری گرز، صفا بنایی، مریم شاهورانی، شیرین عربی، حیدر رضایی، جعفر چلیپا، شیدا گرجی، سمیه فعال، پریسا مهدیزاده فرساد، یعقوب مشفقی فر، اهورا محمدی و پیام یاسینی در بخش مدعو؛ در کنار آثار هنرمندان جوانی همچون مریم آیت اللهی، هدیه آژیر تهرانی، مینا مه آباد پور، لیلا امینی، الهام باقری، طراوت دهاز، سرور سلطانی نژاد، فریده صمیمی، مرضیه رزاقی، عطیه حیدری، نفیسه خانفرد، فرناز قائینی، صدیقه مومن نژاد، محسن محبعلی و پروانه نوربخش با گردآوری اهورا محمدی در گالری ایده برپا شده است.

اهورا محمدی، کیوریتور نمایشگاه منظره نو شکل‌گیری این رویداد را حاصل نگاه مشترک هنرمندان به منظره دانست و در این باره گفت: این نمایشگاه حاصل اشتراک دیدگاه هنرمندان در به تصویر کشیدن هر چیزی است که قابلیت منظره شدن دارد. حال این منظره می‌تواند در قالب مفاهیم مدرن باشد و به مواردی چون شهر و ... بپردازد یا سعی در تصویر طبیعت داشته باشد.

او افزود: در انتخاب آثار ارائه شده در این نمایشگاه، سعی کردم مواردی را انتخاب کنم که بر سبک و سیاق روزمره و بازاری نباشد و هنرمند با نگاهی امروزی به موضوع پرداخته باشد.

کیوریتور نمایشگاه "منظره نو" تصریح کرد: تاریخچه منظره مربوط به چند صد ساله گذشته در تاریخ هنر است زیرا طبیعت همواره سوژه نقاشان بوده است البته پس از اختراع دوربین و وارد شدن عکاسی به این عرصه، نقاشی شکلی دیگر را دنبال کرد و تا حدود زیادی از نگاه عکاسانه خارج شد.

محمدی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید، نقاشی امپرسیونیسمی مفهوم نقاشی را از آتلیه خارج و به محیط طبیعت کشاند و منظره اهمیت ویژه‌ای یافت اما تا پیش از این منظره تنها بخشی از پس زمینه فیگورها بود.

او خاطر نشان کرد: ما در این نمایشگاه سعی کردیم که منظره را به عنوان موضوعی مستقل و با نگاهی مدرن به تصویر درآوریم بنابراین می‌توان گفت که ارزش آثار این نمایشگاه به نوع نگاه‌های متفاوت و دیدگاه‌هایی است که هر کدام از هنرمندان به تصویر کشیده‌اند.

کیوریتور نمایشگاه "منظره نو" بیان کرد: با توجه به اینکه هر کدام از هنرمندان با نگاهی خاص تصاویر را خلق کرده‌اند، می‌توان گفت که در این نمایشگاه از نگاه نقادانه تا عاشقانه موجود است بنابراین شیوه‌های مختلف کار از شبیه سازی دقیق تا قلم‌های آزاد در این آثار دیده می‌شود.

محمدی درباره متریال آثار هنرمندان در این نمایشگاه گفت: اغلب کارهای این نمایشگاه رنگ و روغن و اکرلیک هستند البته یک یا دو کار مداد رنگی نیز در بین آثار موجود داست.

او اضافه کرد: ابعاد آثار این نمایشگاه نیز بسیار متفاوت است به نحوی که از بوم 20 در 30 تا تابلوی دو لت 70 در 100 نیز به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه 30 هنرمند با بیش از 30 اثر حضور دارند.

کیوریتور نمایشگاه "منظره نو" درباره زمان و نحوه جمع آوری آثار این مجموعه گفت: بخشی از این آثار متعلق به هنرمندان حرفه‌ای مدعو است اما بخشی دیگر از آثار که متعلق به هنرمندان جوان است پس از انتشار یک فراخوان و طی دو ماه و نیم انتخاب شدند.

محمدی ادامه داد: هدف ما این بود که فضایی را برای حضور هنرمندان جوان در کنار افراد حرفه‌ای ایجاد کنیم تا علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس در این گروه جوان، امکان عرضه کردن آثار آنان و حرفه‌ای شدن‌شان فراهم شود.

لازم به یادآوری است، علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه گروهی "منظره نو" تا 7 تیرماه می‌توانند همه روزه به گالری ایده واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک 26 مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار