دوشنبه کاری وزیر امور خارجه

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه و کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا در تهران

تهران (پانا) - وزیرامور خارجه کشورمان فردا با قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه و برخی از میهمانان خارجی و سفرای کشورهای مختلف دیدار می کند.

کد مطلب: ۸۳۱۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دوشنبه کاری وزیر امور خارجه

محمد جواد ظریف بعد از ظهر فردا (ساعت 14) ابتدا با فیصل المقداد، قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه دیدار می‌کند.

مقداد که در راستای رایزنی‌های دو کشور درباره حل بحران سوریه به تهران سفر کرده است بعد از دیدار با ظریف با حسین جابری انصاری، دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی نیز دیدار خواهد کرد. جابری انصاری هفته گذشته به دعوت استفان دیمیستورا، نماینده سازمان ملل متحد در سوریه، در سفر به ژنو با حضور نمایندگان روسیه، ترکیه و همچنین معارضان و دولت سوریه درباره قانون اساسی سوریه مذاکره کردند.

وزیر امور خارجه فردا همچنین با دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپایی نیز دیدار می‌کند. علاوه بر مسئله برجام و تعهدی که باید اروپا در روزهای آینده برای تأمین منافع ایران در غیاب آمریکا به تهران بدهد، به نظر می‌رسد تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر جدا کردن فرزندان پناهجویانی که وارد آمریکا می‌شوند از مادرانشان موضوع دیگری باشد که در این جلسه مطرح خواهد شد.

سفیر جدید ویتنام نیز فردا استوارنامه خود را تقدیم ظریف خواهد کرد و حدود ساعت 15:15 دقیقه بعد از ظهر نوبت به دیدارهای خداحافظی با سفرای پاکستان، سنگال، تونس و رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار