مخالفت مجلس با تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، ورزش و صنعت و معدن

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس با کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت مخالفت کردند.

کد مطلب: ۸۳۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت مجلس با تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، ورزش و صنعت و معدن

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه (3 تیر) خانه ملت در جریان بررسی گزارش کمیسیون مشترک در مورد رد لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت با 113 رأی موافق، 107 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع با کلیات این لایحه مخالف کردند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، به عنوان نماینده دولت برای دفاع از این لایحه در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

این لایحه در کمیسیون مشترک مجلس تصویب نشده و در آن پیشنهاد شده بود وزارتخانه‌های راه و شهرسازی‌، صنعت، معدن و تجارت و وزارت ورزش و جوانان تفکیک و 5 وزارتخانه جدید مسکن، راه و شهرسازی، بازرگانی‌، صنعت و معدن و ورزش و سازمان ملی جوانان تشکیل شود.

در این لایحه آمد است به منظور توسعه بازرگانی داخلی و خارجی در اقتصاد کشور با تفکیک اهداف، ماموریت‌ها و وظایف مربوط به امور بازرگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی تشکیل شود.

همچنین با انفکاک امور بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه به وزارت صنایع و معادن تغییر نام و با اهداف و ماموریت‌های قبل از ادغام با وزارت بازرگانی به فعالیت خود ادامه دهد.

بر اساس این لایحه به منظور تمرکز وظایف در ایجاد یکپارچگی و انسجام در حوزه راه و حمل و نقل و با تفکیک اهداف، ماموریت‌ها و وظایف مربوط به امور حمل و نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و ترابری تشکیل شود.

در این لایحه همچنین پیشنهاد شد با انفکاک امور راه و حمل و نقل از وزارت راه و شهرسازی این وزارتخانه به وزارت مسکن و شهرسازی تغییر نام داده و با اهداف و ماموریت‌های قبل از ادغام با وزارت راه و ترابری به فعالیت خود ادامه دهد، همچنین وزارت ورزش و جوانان به دو سازمان تفکیک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار