13 روستای گچساران با بحران کم‌آبی روبرو هستند

یاسوج(پانا) ـ رئیس آبفار گچساران گفت: عدم استفاده صحیح از منابع آبی در این شهرستان موجب شده که روستاهای این شهرستان با بحران کم آبی روبرو شوند.

کد مطلب: ۸۳۱۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
13 روستای گچساران با بحران کم‌آبی روبرو هستند

سیادت شیری در نشست بررسی تنش آبی و بحران آب در شهرستان گچساران گفت: در حال حاضر 13 روستای گچساران با بحران کم‌آبی روبرو هستند و به وسیله آبرسانی سیار آب آشامیدنی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه‌جویی و بهنیه استفاده از آب نامگذاری شده است.

رئیس آبفار گچساران با اشاره به کمبود آب در مناطق روستایی گچساران گفت: عدم استفاده صحیح از منابع آبی در این شهرستان موجب شده که روستاهای این منطقه دچار مشکلاتی شوند.

وی با اشاره به روستاهایی که از آب منطقه شرکت نفت استفاده می‌کنند، گفت: روستای باباکلان جز روستاهای پروژه حرم به حرم از روستای تلخاب شیرین تا روستای باباکلان است که در این مسیر قرار گرفته‌اند.

شیری با اشاره به وضعیت آب روستای بی‌بی حکیمه در گچساران گفت: افت کاهش فشار آب در این منطقه موجب شده بود که آب به روستای باباکلان نرسد.

رئیس آبفار گچساران افزود: مشکل اصلی بسیاری از روستاهای گچساران که با کمبود آب مواجه هستند، کاهش دبی آب در این مناطق است.

شیری ادامه داد: هم اکنون تعداد 22 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 14 دهنه چشمه که به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی در سالهای اخیر این چشمه‌ها و چاه‌ها کم آب و یا خشک شده و نیاز به آبرسانی دارند.

وی با اشاره به روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند، ابراز کرد: روستاهای شیخ خواجه، هسته کوه، پیرسبز، آبریگون، دژسلیمان، انبارگاه، میرعزیز، چرزو، باباکلان، مجموعه روستاهای نارک از جمله روستاهای هستند که مشکل بحران کم آبی دارند.

شیری بیان کرد: در حال حاضر این 13 روستا با جمعیتی 360 خانوار که یک هزار و 987 نفر جمعیت این روستاها را تشکیل می‌دهند به وسیله آبرسانی سیار آب آشامیدنی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به روستاهایی که از منابع آبی شرکت نفت استفاده می‌کنند، گفت: نبود منبع موجب شده که این روستاها که در منطقه تاسیسات نفتی واقع هستند از آب شرکت نفت برای مصارف خود استفاده کنند.

شیری با بیان اینکه هم اکنون روستای سادات و خلف‌آباد از آب شهری تامین می‌شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سه روستا در این مسیر در جهت کنتورگذاری و استفاده از آب شهری با اداره آبفار روستایی همکاری ندارند و از آب شرکت استفاده می‌نمایند.

رئیس آبفار گچساران با اشاره به روستای باباکلان افزود: تامین آب روستای باباکلان از بستر رودخانه زهره به طول 300 متر خط انتقال درحال اجرا است.

شیری ادامه داد: با توجه به قطع شدن آب در روستای باباکلان 300 متر لوله 5 اینچ ازطریق استان در جهت تعویض خط انتقال آب شرب فرسوده روستای باباکلان بارگذاری شده است و به این منطقه انتقال داده شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات جوشکاری این 300 متر به صورت روکار در منطقه آغاز شده و امیدواریم ظرف مدت چند روز آینده این کار به اتمام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار