انتقاد سخنگوی شورای شهر از ادامه صدور مجوز ساخت‌و‌ساز در باغ‌های تهران

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران گفت هنوز برای برخی از پرونده باغات پروانه ساخت صادر می شود.

کد مطلب: ۸۳۱۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد سخنگوی شورای شهر  از ادامه صدور مجوز ساخت‌و‌ساز در باغ‌های تهران

علی اعطا در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورا در خصوص ابطال پرونده برج‌ باغ‌ها، اظهارداشت: با وجود آنکه صراحتا در مصوبه شورا تاکید شده هر گونه پروانه ساخت برای باغات تا زمان تعیین ضوابط جدید باید متوقف شود، برخی مناطق بعد از صدور این مصوبه پروانه ساخت به برخی از باغات دادند. خود پرونده تمامی این باغات در کمیته معماری شورای شهر تهران وجود دارد و در صورت اصلاحیه نداشتن و تداوم رویه در صحن نام مناطق اعلام می‌شود همچنین باید تمامی این پروانه ساخت‌ها ابطال شود.

وی در ادامه درباره نبود نمازخانه مناسب در ورزشگاه آزادی تذکر داد.

اعطا همچنین گفت: ورزشگاه آزادی، بزرگ‌ترین ورزشگاه کشور است، که بازی‌های خانگی تیم ملی فوتبال ایران و دو تیم بزرگ پایتخت‌نشین یعنی تیم‌های پرسپولیس و استقلال در این ورزشگاه برگزار می‌شود. اما با کمال تأسف این ورزشگاه به عنوان مهمترین ورزشگاه پایتخت از داشتن نمازخانه‌ای مناسب برای تماشاگران محروم است و همانطور که در تصاویر منتشر شده از نمایش فوتبال ایران-اسپانیا مشاهده کردیم، عده‌ای از همشهریان عزیز تهرانی در محوطه استادیوم آزادی، روی روزنامه و کارتن، فریضه نماز را به جای آوردند.چرا باید بزرگترین و مهمترین ورزشگاه‌ کشور که از ویژگی های معماری و فضایی شایان توجهی برخوردار است، مکانی برای برگزاری نماز تماشاچیانی که از راه دور و نزدیک به ورزشگاه می‌آیند و ساعت‌ها وقت خود را در ورزشگاه‌ می‌گذرانند، نداشته باشد؟

اعطاء افزود: انتظار می‌رود وزارت ورزش و جوانان به استناد بند پ ذیل ماده ۱۳ آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیأت وزیران، هر چه سریعتر با فضایی مناسب، مرتب و با گنجایش کافی به عنوان نمازخانه برای تماشاچیان اختصاص دهد. و گزارش کارهای انجام شده را برای شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

همچنین انتظار می‌رود معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تمامی اماکن ورزشی متعلق به شهرداری، محل مناسب و مرتبی برای اقامه نماز، با گنجایش کافی، متناسب با تعداد کارکنان و مراجعه کنندگان، تعیین و تجهیز نماید و گزارش اقدامات انجام شده را برای شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار