سرپرست مدیریت بحران قزوین: نقش آموزش در پیشگیری از بروز خسارات زلزله بر کسی پوشیده نیست

قزوین (پانا) - مهدیخانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: نقش آموزش و فرهنگ سازی در پیشگیری از بروز خسارت های جانی و مالی ناشی از زلزله بر کسی پوشیده نیست.

کد مطلب: ۸۳۱۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست مدیریت بحران قزوین: نقش آموزش در پیشگیری از بروز خسارات زلزله بر کسی پوشیده نیست

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، قدرت اله مهدیخانی به مناسبت سالروز وقوع زلزله در منطقه چنگوره شهرستان آوج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه در سخنانی بیان کرد: زمین لرزه از دیر باز همراه ناخوانده بشر بوده و او در آینده نیز ناگزیر به دست و پنجه نرم کردن با آن است. پدیده ای طبیعی که علی رغم ظاهری ترسناک فوایدی درخور توجه مانند پدید آمدن چشمه معدن و... دارد. اما سوال این است آیا بشر میتواند در مقابل زلزله پایداری کند؟
وی افزود: امروزه نقش آموزش و فرهنگ سازی در پیشگیری از بروز خسارت های جانی و مالی به اثبات رسیده است و در کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن با وجود بروز زلزله های بالای 6 و 7 ریشتری آنهم در تعداد زیاد, مرگ و میر و خسارت بسیار کمتر از کشورهای کمتر توسعه یافته ای مانند ایران است.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: مردم ژاپن این واقعیت را پذیرفته اند که در کنار تمام جنبه های مثبت زندگی در سرزمین حاصلخیز ژاپن, زلزله همزیست همیشکی آنها خواهد بود. از دوران کودکی تا پیری آموزشها و مانورهای مقابله با زلزله را درقالب برنانه های عمومی گنجانده اند و علاوه بر این سازه هایشان کاملا سبک و مقاوم هستند.
وی افزود: این در حالیست که در ایران با وجود سابقه زلزله های مرگبار ,همچنان سازه ها نامقاوم وغیر اصولی و فرهنگ سازی و آموزش بسیار ضعیف هستند.
مهدیخانی عنوان کرد: وظیفه دولت در درجه اول و مردم در درجه بعد اینست که بلایای طبیعی را جدی بگیرند, مثلا در مورد زلزله نقاط امن خانه و محل زندگی و کار خود را بشناسندو روشهای پناه گیری را بیاموزند. با کمک های اولیه و امداد و نجات آگاهی نسبی داشته باشند چرا که قرار گرفتن تحت پوشش بیمه,جهت جبران خسارت نیز بسیار حایز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار