جلوگیری از تنش آبی با کاهش 10 درصدی مصرف آب

کرج (پانا) - شش گروه از مروجین مصرف بهینه آب، فعالیت خود را از اوسط اردیبهشت در استان البرز آغاز کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۳۱۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از تنش آبی با کاهش 10 درصدی مصرف آب

علیرضا لرستانی، مدیر روابط عمومی آبفای شهری البرز اعلام کرد: به دنبال کمبودهای منابع آبی استان که هر سال بر شدت آن هم افزوده می شود، گروههای مروجین مصرف بهینه آب با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی، فعالیت خود را از اواسط اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و تا پایان تابستان ادامه خواهند داد.

روابط عمومی آبفا برنامه های این گروه را شامل: گشت زنی در سطح معابر شهر و دادن تذکر کتبی به شهروندان است که با شیلنگ مبادرت به شست و شوی جلوی مغازه ها، شستن خودرو، غرقاب کردن باغچه و مصارف مشابه می نمایند وهمچنین سایر فعالیت مروجین، مراجعه به ادارات و سرکشی به شیرآلات، کولر و چیلر و اطمینان از صحت عملکرد کنتور آب ساختمانهای در حال ساخت و شناسایی نوع مصرف و همچنین مراجعه به کارواشها و منازل بسیار پر مصرف است؛ اعلام نمود.

بنا به این گزارش، کشور ایران در منطقه گرم و نیمه خشک جهان واقع شده و استان البرز هم از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به محدودیت منابع آب، شهروندان البرزی از طریق مروجین آبفا با پیامهای صرفه جویی آشنا می شوند و اگر ۱۰ درصد در میزان مصرف آب صرفه جویی کنند، تابستان امسال بدون هیچگونه تنشی سپری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار