مدیرکل دفتر آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

ایستگاه‌های پایش شناگاه‌ها در 7 استان ساحلی افزایش‌ می یابد

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش تعداد ایستگاه‌های پایش شناگاه‌ها خبر داد و گفت در سال جاری 150 شناگاه در هفت استان ساحلی کشور پایش می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۱۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ایستگاه‌های پایش شناگاه‌ها در 7 استان ساحلی افزایش‌ می یابد

ضیاءالدین الماسی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای طرح پایش شناگاه‌های ساحلی گفت: طرح پایش شناگاه‌های ساحلی در سال جاری از خردادماه آغاز شده است و به‌صورت منظم تا پایان فصل شنا انجام و گزارش آن ارائه می‌شود.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش تعداد شناگاه‌هایی که امسال پایش می‌شود، گفت: سال گذشته 84 شناگاه در هفت استان ساحلی شمالی و جنوبی کشور تحت پوشش بوده است که در سال جاری به 150 نقطه پایش خواهد رسید. 15 ایستگاه دیگر هم که مردم در آن شنا می کنند و جزو طرح‌های سالم‌سازی دریا نیستند هم به این طرح اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پایش ایستگاه‌ها به‌صورت منظم در طول سال انجام می‌شود منتهی در فصل شنا تعداد ایستگاه‌های پایش، بیشتر می‌شود.

الماسی در ادامه با اشاره به پرچم‌گذاری شناگاه‌ها نیز توضیح داد: پایش و پرچم‌گذاری در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر انجام می‌شود و در سال جاری نیز پرچم‌گذاری به طور ویژه در شناگاه‌ها انجام خواهد شد که بر این اساس پرچم آبی برای شناگاه فاقد آلودگی و سالم و پرچم زرد به منظور احتمال خطر آلودگی شناگاه تعریف شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشارکت برخی دستگاه‌های اجرایی در طرح سالم‌سازی سواحل گفت: این طرح برمبنای تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت درمان امضا شده بود، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به گزارش پایش شناگاه‌ها در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در استان گیلان 19 شناگاه مورد پایش قرار گرفت که از این تعداد 13 شناگاه پرچم آبی، سه شناگاه زرد دریافت کرد و سه شناگاه نیز در شرایط نسبتا مناسب قرار داشت. در استان مازندران نیز 52 شناگاه پایش شد که از این تعداد 35 شناگاه پرچم آبی، 11 شناگاه پرچم زرد دریافت کردند و سه شناگاه نیز به علت آلودگی بالا و قرار گرفتن در مجاورت ریزش فاضلاب و پساب به دریا غیر فعال شدند.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در استان گلستان سه شناگاه مورد پایش قرار گرفت که از این تعداد دو شناگاه پرچم آبی و یک شناگاه پرچم زرد دریافت کرد. علاوه بر این پنج شناگاه نیز در استان هرمزگان پایش شد که از این تعداد دو شناگاه پرچم آبی و سه شناگاه پرچم زرد دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در استان سیستان‌وبلوچستان نیز پنج شناگاه مورد بررسی و پایش قرار گرفت که پرچم آبی دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار