رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: مقاوم سازی مدارس باید با توجه و حساسیت بیشتری پیگیری شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد که در طول برنامه پنجم توسعه و تا پایان سال گذشته حدود ۳۰ هزار کلاس درس در کشور مقاوم سازی شده است.

کد مطلب: ۸۳۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: مقاوم سازی مدارس باید با توجه و حساسیت بیشتری پیگیری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دومین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری مقاوم سازی و کاربرد فناوری‌های نوین ساختمانی در مدارس، با حضور مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور مدیران و کارشناسان حوزه مقاوم سازی در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

در این جلسه رخشانی مهر در ابتدا با اشاره به اهمیت موضوع مقاوم سازی مدارس گفت: «باتوجه به شرایط کنونی وضعیت مدارس در کشور و برای حفظ فضاهای آموزشی موجود، مقاوم سازی مدارس باید با توجه و حساسیت بیشتری پیگیری شود.»

او با تاکید بر وجود دانش ارزنده مقاوم سازی در بین مهندسان و کارشناسان متخصص سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: «با تقویت و پیگیری جدی این موضوع، ضمن حفظ وضعیت موجود، کارهای نیمه تمام گذشته را پیگیری و سعی بر اجرایی کردن آنها داریم.»

او به وضعیت کنونی مدارس در کشور اشاره کرد و گفت: «در طول برنامه پنجم توسعه و تا پایان سال گذشته حدود ۳۰ هزار کلاس درس در کشور مقاوم سازی شده است.»

رخشانی مهر افزود: «هم اکنون حدود ۹۵ هزار کلاس درس نیز در نقاط مختلف کشور نیازمند مقاوم سازی است.»

صنعتی سازی مدارس از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این زمینه گفت: «یکی از راهکارهای بسیار مفید و موثر برای تسریع در روند ساخت و ساز مدارس در استان های وسیع و با استقرار جمعیت پراکنده و تجمیع مدارس با تعداد کلاس‌های کم، گسترش صنعتی سازی و استفاده از فناوری‌های نوین است.»

رخشانی مهر به اهمیت ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: «هدف از ایجاد شورای سیاستگذاری و راهبری مقاوم سازی مدارس بهره مندی از نظرات ارزشمند اساتید دانشگاه و اجرایی کردن آن‌ها با تدوین دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های تخصصی در حوزه مقاوم سازی است.»

او همچنین با ابراز خرسندی از اینکه مطالعات و اقدامات گسترده‌ای در زمینه مقاوم سازی در کشور انجام شده گفت: «خوشبختانه این دانش تخصصی در سازمان نوسازی مدارس کشور به صورت علمی و اجرایی وجود دارد و این مهم، اندوخته ارزشمندی برای این مجموعه محسوب می‌شود.»

در این جلسه برخی اساتید برجسته دانشگاه‌های مختلف کشور به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و به مستند سازی اقدامات و تحقیقات انجام شده و یا در دست اجرا تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار