طرح «انتخاب بهترین‌ها» ویژه دختران متوسطه اول کلید خورد

تهران (پانا) -  طرح «انتخاب بهترین‌ها» ویژه دختران متوسطه اول با هدف انتخاب دانش‌آموزان، شکل گیری یک جمع مومنانه با اخوت در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کلید خورد .

کد مطلب: ۸۳۱۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح «انتخاب بهترین‌ها» ویژه دختران متوسطه اول کلید خورد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین مرحله از مراحل نیروسازی در تشکل، کشف و شناسایی است زیرا دانش‌آموزی که خود معیارهای اولیه را داراست در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی مراحل رشد و ارتقا را طی کرده و در مرحله به کارگیری بیشترین بازده را در جریان‌سازی خواهد داشت.

در این میان زبده‌یابی اولین پله خواهد بود و از آنجایی که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نقش مصحح و مکمل را در فضای تربیتی دختر نوجوان برای خود تعریف کرده، لازم است ساز و کاری طراحی شود و براساس آن دخترانی را با خصوصیات برجسته از فضای مدرسه کشف کرده و برای آنان به عنوان اعضای اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی سرمایه‌گذاری کند از این رو طرح «انتخاب بهترین‌ها» با بهره‌گیری از اثر گذاری دوستی‌ها و انگیزه بخشی؛ جایگاه شخصیتی دختران را در وجودشان بارور ساخته و با تامین الگوی مناسب ادامه مسیر را برایشان هموار می‌سازد.

هدف از انتخاب دانش‌آموزان، شکل‌گیری یک جمع مومنانه با اخوت ایمانی است که با بهره‌گیری از اثرگذاری دوستی‌ها و انگیزه بخشی؛ جایگاه شخصیتی دختران را در وجودشان بارور ساخته و با تامین الگوی مناسب ادامه مسیر را برایشان هموار سازد.

برای انجام فرآیند انتخاب بهترین‌ها و دستیابی به دانش‌آموزان مستعد، علاقه‌مند و برخوردار از ویژگی‌ها و شاخصه‌های لازم برای عهده‌دار شدن مسئولیت در انجمن اسلامی مدرسه؛ مرحله ابتدایی، کشف و شناسایی خواهد بود این مرحله شامل دریافت لیست دانش‌آموزان زبده از اولیا مدارس، مسئولان گروه‌های فعال در مدارس، برگزاری جلسات توجیهی (دانش آموزان و مادران) و تکمیل فرم‌های مکتوب، معدل‌گیری از نمرات فرم‌های مکتوب، دعوت از دانش‌آموزان منتخب برای انجام گفت‌وگوی شفاهی، معدل‌گیری نهایی و معرفی منتخبان خواهد بود.

پس از این مرحله و در بخش آموزش و توانمندسازی منتخبان، برنامه‌های تابستانه با شرکت منتخبان در خیمه‌های معرفت برگزار خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار