رئیس سازمان ثبت اسناد: رشد طلاق در کشور متوقف شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه رشد فزاینده طلاق متوقف شده است، گفت بر اساس آمار رشد ٦ درصدی طلاق به یک درصد رسیده است.

کد مطلب: ۸۳۱۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان ثبت اسناد: رشد طلاق در کشور متوقف شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه در تشریح عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: امروز در خصوص خدمات بیش از ٧ هزار دفترخانه اسناد رسمی در سراسر کشور شاهد تحولات زیادی هستیم و بخش زیادی از بروکراسی در این زمینه حذف شده است. در صدور اسناد مالکیت رشد ٢١ درصدی و در حوزه خدمات دفاتر اسناد رسمی هم ١٩ درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: یکی از مسایل امیدوار کننده که در گذشته باعث نگرانی بود روند کاهشی وقایع ازدواج بود. در دوماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ٦ درصدی ازدواج را داشتیم.

وی با بیان اینکه رشد فزاینده طلاق نیز متوقف شده است، گفت: بر اساس آمار رشد ٦ درصدی طلاق به یک درصد رسیده است.

تویسرکانی با اشاره به آمار بانک جهانی در سال 1313 و رتبه کل کشور که 145بوده است،گفت: در سال 2016رتبه ایران در بین ١٩٠ کشور به 118 رسید. در سال 2017رتبه ایران 120 و رتبه مربوط به ثبت مالکیت 86بود. رتبه فعلی ایران 124 در بین 189کشور است.

وی با اشاره به تعداد ممنوع‌الخروجی‌های ناشی از بدهکاری نیز گفت: در سال ٩٥ مجموع افرادی که در رابطه با بدهکاری ممنوع‌الخروج شدند ٢١ هزار و ٥٢٥ نفر بود که از این تعداد ١١ هزار و ٨٧٥ نفر در سال ٩٦ بدهی‌شان وصول شده و رفع ممنوع‌الخروجی شده‌اند.

تویسرکانی تصریح کرد: همچنین در سال ٩٦ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موقق شد ٦٤ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول کند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در کشور همزمان با هفته قوه قضاییه گفت: این پروژه‌ها در ٤ استان فارس، اردبیل، کرمانشاه و بوشهر افتتاح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار