فعالیت بیش از 2400 تیم بهداشت محیط در سراسر کشور در ایام تابستان

تهران (پانا) - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت‌های بهداشت محیط بر اماکن بین راهی و تفرجگاه‌ها در فصل تابستان تشدید می‌شود، گفت بیش از 2400 تیم سیار بهداشت محیط در سراسر کشور در ایام تابستان به فعالیت خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۸۳۱۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 2400 تیم بهداشت محیط در سراسر کشور در ایام تابستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، محسن فرهادی درخصوص آماده‌باش تیم‌های سلامت و بهداشت محیط در تعطیلات تابستان گفت: با شروع فصل تابستان، سفرهای بین شهری افزایش پیدا می‌کند و مردم، برخی از نقاط و شهرها را برای گذراندن تعطیلات و استراحت انتخاب می‌کنند، لذا تأمین سلامت و ایجاد شرایط بهداشتی مطلوب برای آسایش مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، تیم‌های بهداشت محیط خود را قبل از آغاز فصل گرما، (ابتدای خردادماه) برای نظارت و پایش محیط و اماکن آماده کرده‌اند، اظهار کرد: تمام تیم‌های بهداشت محیط در حالت آماده قرار دارند و با شروع تعطیلات فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

فرهادی با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط تاکید ویژه‌ای بر اماکن و رستوران‌های بین‌راهی خواهند داشت، تصریح کرد: به دلیل اینکه در فصل تابستان هوا گرم است، نظارت بر اماکن و رستوران‌های بین راهی تشدید خواهد شد، چراکه احتمال فساد مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند و چنانچه مواد غذایی در شرایط استاندارد و خنک نگهداری نشوند، قابل استفاده نخواهد بود، لذا بازرسان بهداشت محیط به صورت سرزده به رستوران‌ها و اماکن حساس رفته و بر آنها نظارت خواهند داشت.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه، نظارت بر هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مراکز گردشی آبی و استخرها، رستوران‌ها، کنترل یخ، کنترل سبزیجات و سالادها، بهداشت جایگاه‌های پمپ بنزین و سرویس‌های توالت عمومی بین شهری در اولویت قرار دارد، گفت: بیش از 2400 تیم سیار بهداشت محیط در سراسر کشور در ایام تابستان به فعالیت می‌پردازند. همچنین شماره تلفن 190 نیز به صورت 24 ساعته آماده دریافت نظرات و شکایات مردم است.

وی درخصوص تمهیداتی که در حوزه بهداشت شناگاه‌ها صورت گرفته است، بیان داشت: در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت، وزارت کشور و حفاظت محیط زیست به امضا رسیده تا بهداشت شناگاه‌ها ارتقا پیدا کند.

فرهادی با بیان اینکه موضوع این تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی، اجرا، راهبری و نظارت بر سالم سازی محل‌های شنا، تفرجگاه های ساحلی و نقاط حادثه خیز است، ادامه داد: اهدافی که در این تفاهم نامه پیگیری می شود، شامل ارتقای شاخص‌های زیست محیطی، ارتقای سطح آگاهی و آموزش عمومی و همچنین اطلاع‌رسانی اعلام وضعیت شناگاه‌ها به مردم است که در غالب طرح پرچم‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دو رنگ برای شناگاه‌ها در نظر گرفته شده است، توضیح داد: به شناگاه‌هایی که بتوانند الزامات بهداشتی و زیست محیطی را اخذ کنند، پرچم آبی تعلق می‌گیرد و در واقع این شناگاه‌ها سالم‌تر بوده و فاقد آلودگی‌اند، در غیر این‌صورت پرچم زرد به آنها تعلق می‌گیرد که به معنای نداشتن استانداردهای کافی بهداشتی است، در نتیجه این شناگاه‌ها باید تلاش کنند تا با ارتقای شاخص‌های بهداشتی شان، به پرچم آبی رنگ دست یابند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه شناگاه‌هایی که فاقد پرچم هستند، مورد تایید بهداشت نبوده و نباید فعالیت کنند، اظهار کرد: این پایش و پرچم‌گذاری در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر انجام می‌شود.

وی در پایان، تاکید کرد: نظارت‌های بهداشت محیط صرفا بر سواحلی صورت می‌گیرد که تحت نظارت بوده و تبدیل به شناگاه شده‌اند، لذا تمامی سواحل تحت نظارت نیست و بهتر است مردم از شناگاه‌های تأیید شده استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار